ASM Sales Force: zakupy w kanale online najdroższe

Detal/Hurt

ASM Sales Force: zakupy w kanale online najdroższe

20 kwietnia 2021

Wedle analizy ASM Sales Force w marcu tego roku najtańsze zakupy – podobnie jak w roku poprzednim – można było zrobić w sieci Auchan. Wartość koszyka zakupowego wyniosła tam w marcu 212,33 zł. Najdrożej wypadły zakupy w kanale online.

Ze wszystkich sklepów stacjonarnych najwyższą wartość koszyka zakupowego w marcu 2021 r. ASM Sales Force Agency odnotowała w sieci Selgros, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 247,96 zł. Droższa od zakupów w Selgrosie jest jedynie sprzedaż online. Średnio aż 271,08 złotych należy tam zapłacić za analizowany koszyk zakupowy. Ceny wzrosły o 1,05% względem poprzedniego miesiąca.

W porównaniu z miesiącem ubiegłym, aż w 6 na 11 przypadków ceny w sklepach (i w sprzedaży internetowej) były wyższe. Ceny spadły najbardziej w sieciach Intermarche (- 1,45%), Carrefour (-1,08%) i Tesco (-1,18%). Największy wzrost cen względem lutego odnotował Lidl (o 5,03% ) i sieć E. Leclerc (3,94%)

– Ceny żywności w Polsce utrzymują się na wysokim poziomie. Z naszych analiz widać to bardzo dokładnie, zarówno w ujęciu miesięcznym – marzec do lutego jak i rocznym – I kwartał tego roku do I kwartału 2020. Takie wyniki, to odzwierciedlenie tego, co dzieje się ze wskaźnikiem inflacji w Polsce, który według ekonomistów utrzyma się w kolejnych miesiącach w okolicach 3%. Pocieszającym jest fakt, że w marcu obserwowaliśmy niewielkie, ale jednak spadki średniej wartości koszyka zakupowego. Jego wartość całościowo była niższa o 0,8%. Świadczy to o tym, że sieci handlowe skupiają się na prowadzeniu aktywnej polityki cenowej oraz walce o uwagę i portfele klientów – komentuje wyniki najnowszego raportu Patryk Górczyński, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency.

źródło: ASM Sales Force Agency