Ceetrus Polska podsumowuje 2019 r.

Aktualności

Ceetrus Polska podsumowuje 2019 r.

23 stycznia 2020

  • #Auchan
  • #Ceetrus

Mijające dwanaście miesięcy w działalności Ceetrus Polska obfitowało w liczne ważne wydarzenia. Spółka rozpoczęła prace nad nowymi projektami w Góraszce i w Wilanowie, kontynuowała modernizacje swoich centrów handlowych, wzbogacała portfolio najemców, a także aktywnie włączała się w działania na rzecz lokalnych społeczności. To również pierwszy rok, gdy firma działała pod nową nazwą.

W 2019 r. Ceetrus Polska kontynuował program modernizacji zarządzanych przez siebie obiektów handlowych. Jego efektem są odnowione wnętrza i nowoczesne rozwiązania w CH Auchan Bielany, CH Auchan Gliwice oraz CH Auchan Kołbaskowo. W 2019 r. Ceetrus rozpoczął także modernizację CH Auchan Wałbrzych. Prace zakończą się w 2020 r. 

Dzięki współpracy z GreenWay klienci 14 Centrów Handlowych Auchan mogą korzystać z ładowarek samochodów elektrycznych. Z kolei w wyniku podpisania umowy z InPost przed 18 obiektami handlowymi zostały zainstalowane Paczkomaty® InPost.

Wraz z modernizacją wnętrz obiektów i ich otoczenia Ceetrus rozwija kanały komunikacji z klientami. W tym roku firma uruchomiła nowe strony internetowe dla 13 obiektów, rozwijała komunikację w mediach społecznościowych i wprowadzała cyfrowe nośniki informacji do obiektów. 

Obecnie w centrach handlowych  komercjalizowanych przez firmę funkcjonuje prawie 1230 lokali. W 2019 dział komercjalizacji podpisał 178 umów z najemcami, których salony zajmują łącznie ponad 24 tys. mkw. Swoje salony otworzyły takie marki, jak m.in. Sinsay, Carry, Hebe, Empik, Diverse, Home & You, Pepco, KIK, 4F, Monnari, Apart, Vistula, Vision Express, McDonald’s, Berlin Donner Kebab, Hokus Pokus oraz Just GYM. Wśród nowych marek w portfolio Ceetrus znalazły się m.in. Tom Tailor, Bacca Scrittorini, Silcare, Z dziada pradziada oraz Zielona Krowa. Ponadto w 11 centrach zostały przeprowadzone restrukturyzacje powierzchni, polegające na łączeniu lokali oraz w kilku przypadkach powierzchni wspólnej.

W drugim półroczu 2019 r. Ceetrus ogłosił prace nad dwoma projektami. Pierwszym z nich jest Projekt Góraszka. Będzie to innowacyjny obiekt typu retailtainment o powierzchni 77 tys. mkw. GLA, który zapewni mieszkańcom południowo-wschodniej aglomeracji warszawskiej możliwość atrakcyjnego spędzania wolnego czasu, rodzinnej rozrywki oraz wygodnych zakupów. Drugim nowym projektem jest Wilanów Park. Będzie to obiekt mixed-use, łączący różne funkcje i przestrzenie, w tym między innymi tereny zieleni z obiektami z funkcjami rozrywki, gastronomii i handlu. Na projekt złożą się ponad 2-hektarowy park o charakterze miejskim, gdzie powstanie otwarta przez cały rok oranżeria, przestrzenie usługowo-handlowe, kino, hotel, biura oraz przestrzenie coworkingowe.

Ceetrus Polska prowadził także intensywne działania związane z zagospodarowaniem terenów inwestycyjnych mieszczących się w sąsiedztwie zarządzanych centrów handlowych. Korzyści związane z lokalizacją, jak również potencjał handlowy wynikający z sąsiedztwa z Centrami Handlowym Auchan, doceniają zarówno międzynarodowe marki, jak i firmy działające lokalnie. Na działce w sąsiedztwie CH Auchan Gliwice wiosną powstało centrum wyprzedażowe Silesia Outlet o powierzchni GLA 12 tys. mkw. Natomiast w lipcu Leroy Merlin ogłosił, że na początku 2020 r. otworzy sklep o powierzchni 10 tys. mkw. w sąsiedztwie CH Auchan Kołbaskowo.

W 2020 r. Ceetrus Polska planuje m.in. kontynuację programu modernizacji Centrów Handlowych Auchan i prace nad nowymi projektami w Wilanowie i Góraszce. Ze względu na to, jak istotne w strategii firmy są działania na rzecz środowiska, Ceetrus Polska będzie ubiegał się o certyfikaty BREEAM-In-Use dla kolejnych obiektów. Firma jest również partnerem strategicznym projektu Eco-Miasto, którego celem jest popularyzowanie idei zrównoważonego rozwoju przestrzeni miejskich.