Ronan Martin, Wiceprezes Zarządu Carrefour Polska ds. ekspansji i centrów handlowych podsumował pierwszy kwartał inwestycji Spółki na polskim rynku:
– Początek roku upłynął Carrefour pod znakiem intensywnych inwestycji w zwiększanie wartości posiadanych w Polsce aktywów. Celem naszej długoterminowej strategii jest zaoferowanie nowoczesnej i atrakcyjnej przestrzeni zakupowej w centrach handlowych oraz w sklepach. Działania te odpowiadają na rosnące oczekiwania klientów, ale także najemców, poszukujących na rynku dobrych i sprawdzonych lokalizacji, które oferują nową jakość zakupów.
Pierwszy kwartał 2015 roku pokazuje wyraźnie, że Carrefour zwiększa tempo modernizacji swojego portfolio obiektów, a dynamika realizowanych zmian jest znacznie wyższa niż w latach ubiegłych. W pierwszych miesiącach tego roku zaprezentowaliśmy trzy centra handlowe Carrefour po remodelingu. Były to obiekty w Puławach, Starachowicach oraz Kędzierzynie Koźlu. W tym kwartale ukończyliśmy również przebudowę oraz remodeling naszego centrum handlowego w Olsztynie, a także rozpoczęliśmy modernizacje kolejnych galerii: w Grudziądzu, Rybniku oraz Jastrzębiu-Zdroju. Zdecydowaliśmy się przyspieszyć realizację naszych planów dotyczących remodelingu i rekomercjalizacji centrów handlowych m.in. w odpowiedzi na bardzo obiecujące wyniki osiągane przez Sonatę Park w Sochaczewie oraz CH Carrefour w Tomaszowie Mazowieckim, które poddaliśmy remodelingowi w 2014 roku.
Dynamiki nabrała również rozbudowa i rekomercjalizacja Galerii Morena w Gdańsku. W pierwszym kwartale do grona najemców naszej galerii dołączył nowoczesny fitness klub, a także kolejne nowe marki odzieżowe i restauracyjne. Zakończyliśmy również budowę retail parku o powierzchni 3000 m. kw. GLA, który został otwarty dla klientów pod koniec marca.
Następne fazy realizacji Galerii Morena obejmą gruntowny remodeling i rozbudowę hipermarketu Carrefour oraz przebudowę galerii handlowej. Prace dotyczące hipermarketu już się rozpoczęły i zakończą się latem tego roku, natomiast pierwsze prace w galerii wystartują już w lipcu.
Inwestycje w portfolio aktywów Carrefour to również intensywne prace nad modernizacją sieci hipermarketów oraz supermarketów. W pierwszym kwartale 2015 roku nasza Spółka przebudowała i zmodernizowała cztery hipermarkety: we Wrocławiu, Elblągu, Chojnicach oraz Jastrzębiu. Ich klienci zyskali nie tylko większy komfort zakupów, dzięki dobrze przemyślanej i zorganizowanej sali sprzedaży, ale także zyskali dostęp do bogatszegoi bardziej zróżnicowanego asortymentu produktów. Co ważne, przeprowadzone modernizacje hipermarketów pozwoliły nam również znacząco poprawić ich efektywność kosztową. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego oświetlenia LED oraz wydajnego systemu chłodnictwa, udało nam się obniżyć zużycie energii, a tym samym zmniejszyć wpływ na środowisko naturalne. Wszystkie te działania wpisują się w realizowaną przez Carrefour strategię odpowiedzialnego biznesu, której celem jest zmniejszenie zużycia energii elektrycznej i dbanie o środowisko naturalne.
Inwestycje w zwiększenie wartości aktywów Carrefour w Polsce, to również rozwój sieci supermarketów i sklepów franczyzowych. W pierwszym kwartale br. otworzyliśmy po remodelingu 7 supermarketów. Wyniki osiągane przez te sklepy zachęciły nas do przyspieszenia modernizacji placówek w tym formacie i do końca tego roku zamierzamy przeprowadzić remodeling kilkudziesięciu takich obiektów. Otwieramy także sklepy osiedlowe. W marcu 2015 roku wprowadziliśmy na rynek nową ofertę franczyzową ‘dla młodych’. Dzięki wszystkim tym inwestycjom udało nam się znacznie zwiększyć konkurencyjność naszej sieci w obu tych formatach.
Początek roku dla Carrefour był bardzo udany. Znacząco zwiększyliśmy konkurencyjność marki Carrefour na lokalnych rynkach, zarówno w segmencie centrów handlowych, jak również hiper i supermarketów. Co ważne, nasze inwestycje spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów oraz najemców. W tym czasie przedłużyliśmy ponad 80 umów z naszymi najemcami, wzbogaciliśmy nasze portfolio o nowe marki, a także otworzyliśmy kolejne sklepy znanych operatorów odzieżowych. Jest to dowód na to, że przyjęta przez Carrefour strategia jest skuteczna i przynosi wymierne efekty. Dlatego w kolejnych miesiącach 2015 roku, dalej będziemy inwestować w rozwój naszej sieci, poprzez modernizacje posiadanych obiektów, jak również korzystać z możliwości ekspansji, analizując pojawiające się oferty na polskim rynku.