Carrefour Polska kontynuuje realizację strategii “Carrefour 2022”, wdrażając na polskim rynku kolejny etap budowy omnikanałowej organizacji proklienckiej. Realizowany obecnie etap strategii obejmuje uproszczenie struktur i procesów zarówno w sklepach oraz centrali firmy, a także dostosowanie i rozwój nowych kompetencji pracowników.
Carrefour spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Sieć stworzy również nowe stanowiska doradców klientów w sklepach oraz wprowadzi nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach.
Planowane uproszczenie i płaska struktura oznaczają zmiany dla wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. Natomiast przewidywane jest odejście około 3% pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego), co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.
– Od 2018 r. Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach – mówi Tareck Ouaibi, Wiceprezes zarządu, Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska.