Carrefour Polska konsekwentnie realizuje rozpoczętą w 2014 r. strategię modernizacji posiadanych aktywów. Od początku roku remodeling zakończono już w ośmiu lokalizacjach.
Carrefour Polska chce zapewnić klientom swoich sklepów najwyższy komfort zakupów, dlatego systematycznie inwestuje w remodelingi, których celem jest przystosowanie wnętrz nie tylko do obecnie panujących standardów oraz polityki sieci, lecz także do potrzeb współczesnych konsumentów. Od początku roku nowe oblicze zyskało już 8 sklepów należących do sieci, między innymi w Płocku, Olkuszu, Starachowicach, Ostrowcu oraz Toruniu.
Prowadzone w sklepach prace obejmują przede wszystkim sale sprzedaży. Poszerzane są wejścia oraz aleje, zmianie ulega także wyposażenie sklepu – oświetlenie sali, wysokość regałów, a niekiedy także ustawienie mebli, które umożliwia pogrupowanie produktów kategoriami. Wszystkie te zabiegi prowadzą do poprawy doświadczeń zakupowych klientów – ułatwiają poruszanie się po sklepie i sprawniejsze odnajdywanie produktów.
W ramach remodelingów do potrzeb lokalnych klientów dostosowywana jest także oferta handlowa. W wybranych sklepach, np. w Ostrowcu, Starachowicach czy Płocku, wprowadzane są również tak zwane minikoncepty, czyli specjalne strefy z określoną ofertą produktów. Są wśród nich między innymi strefa piw rzemieślniczych, strefa zdrowej żywności, strefa kuchni świata czy wędzarnia Carrefour.
W zmodernizowanych w br. sklepach sieć zastosowała przyjazne dla środowiska instalacje wykorzystujące dwutlenek węgla jako czynnik chłodzący. Wymianie poddane zostało również oświetlenie.
– Tradycyjne oświetlenie zastąpione zostało energooszczędnymi lampami LED, które w każdym ze sklepów pozwalają zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o około 20-30% – mówi Paweł Dolański, dyrektor działu aktywów w Carrefour Polska.
Warto także wspomnieć o innowacyjnych rozwiązaniach, jakie Carrefour Polska wprowadził w wybranych lokalizacjach. Wśród nich są instalacje fotowoltaiczne – które z powodzeniem działają już w Zgorzelcu oraz Łodzi – oraz instalacje geotermalne – dostępne w Sosnowcu, Zamościu, Olsztynie, Gdańsku oraz Warszawie przy ul. Głębockiej.
Sklepy Carrefour Polska, wśród których znajduje się obecnie 89 hiper- oraz ponad 150 supermarketów, poddawane są remodelingom w ramach wdrożonej i realizowanej konsekwentnie od 2014 r. strategii modernizacji portfela nieruchomości sieci.
– Od momentu wdrożenia strategii zmodernizowaliśmy już około 75% funkcjonujących na rynku obiektów Carrefour. Od początku bieżącego roku przeprowadziliśmy prace w ośmiu lokalizacjach, a odnowione wnętrza wkrótce zyska także sklep w Szczecinie, gdzie właśnie rozpoczynamy prace – podsumowuje Paweł Dolański.
Do końca roku Carrefour Polska planuje także rozpocząć remodeling sklepów sieci w Białej Podlaskiej i Zamościu.