W trosce o środowisko naturalne Carrefour stale poszerza działania w kierunku zrównoważonego rozwoju, wpływając na zmniejszanie śladu węglowego, czy redukując ilość zużywanego plastiku. W tym celu sieć przyjmuje nowe zobowiązania oraz włącza się w wiele inicjatyw działających na rzecz środowiska i klimatu, takich jak najnowszy projekt UNEP/GRID Warszawa – Climate Leadership, tym samym systematycznie ograniczając ilość wykorzystywanych tworzyw sztucznych oraz inspirując branżę handlową do podejmowania podobnych zobowiązań na rzecz środowiska naturalnego.
Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na problemy środowiska podejmuje szereg konkretnych zobowiązań mających na celu poprawę wpływu działalności firmy na klimat i środowisko. Filarem strategii CSR-owej biznesu sieci jest program „STOP Marnotrawstwu”, który dotyczy zarówno walki z marnowaniem żywności, jak i zrównoważonego korzystania z opakowań oraz zagospodarowania odpadów z nich powstających. Ważnym elementem polityki CSR sieci jest również praca nad zmniejszaniem ilości wytwarzanego śladu węglowego w produktach oferowanych w sklepach.
– W 2015 r. jako Grupa zobowiązaliśmy się do zmniejszenia swojego śladu węglowego o 40% do 2025 r., względem 2010 r. Do 2019 r. udało nam się osiągnąć redukcję o 39%, co zmobilizowało nas do podjęcia dalszych kroków. Z okazji obchodzonego w zeszły piątek 5 czerwca Światowego Dnia Środowiska, chcielibyśmy ogłosić, że stawiamy sobie nowy cel – ograniczenie gazów cieplarnianych emitowanych z naszych sklepów o 30% do 2030 r. oraz o 55% do 2040 r., w porównaniu do poziomów z 2019 r. – mówi Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu i Sekretarz Generalna Carrefour Polska.
Carrefour od wielu lat aktywnie angażuje się w inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania środowiska naturalnego w Polsce podejmując wiele działań w kierunku zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych, gospodarowania odpadami, zmniejszania emisji wytwarzanego CO2 czy walki z marnowaniem żywności oraz angażując się w inicjatywy działające na rzecz środowiska i klimatu. Jedną z takich inicjatyw jest Climate Leadership, czyli program, który tworzy społeczność liderów realnej zmiany w biznesie działających na rzecz neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju, którego inicjatorem jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa.
– Przystąpiliśmy do programu Climate Leadership, ponieważ troska o klimat i środowisko naturalne są bardzo bliskie strategii proekologicznej Carrefour. Aby osiągnąć założenia przyjęte w programie podejmujemy szereg działań, które m.in. wpływają na redukcję masy tworzyw sztucznych w opakowaniach marki własnej. Od początku 2018 r. do końca 2019 r. udało nam się osiągnąć redukcję o ponad 5,1 tys. kg. – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Polska.