Grupa Carrefour zobowiązała się, że do 2022 r. zredukuje masę opakowań marki własnej o 5% w stosunku do 2017 r.
Troska o środowisko naturalne od wielu lat stanowi jeden z priorytetów strategii odpowiedzialnego biznesu Carrefour. Ponadto, sieć mając ambicję zostania liderem transformacji żywieniowej, podejmuje globalne wyzwania, jakie stoją przed handlem, m.in. w zakresie poszanowania środowiska naturalnego.
W ramach realizacji jednego ze zobowiązań w tym obszarze – redukcji masy opakowań – Carrefour Polska zmniejszył gramaturę opakowań płatków. Tylko w tym roku pozwoliło to zredukować wykorzystanie plastiku w tych opakowaniach o ¾ tony. Na przełomie roku planowane jest zmniejszenie opakowań kolejnej grupy produktów.
Carrefour podejmuje także wiele innych inicjatyw związanych z ochroną środowiska, które mają na celu zachowanie bioróżnorodności i dbanie o zasoby przyrodnicze, a w konsekwencji zapewnienie dobrej przyszłości dla kolejnych pokoleń. Sieć rozwija ofertę produktów marki własnej z certyfikatem MSC, który daje pewność, że ryby i owoce morza pochodzą ze zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska połowów.