Od 16 listopada do końca listopada br. wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour w Polsce zachęcają swoich klientów do walki z marnotrawstwem żywności przed Świętami Bożego Narodzenia. Jak pokazują badania, Polacy są już na 5. miejscu pod tym względem w Unii Europejskiej, a zjawisko to szczególnie nasila się w okresie przedświątecznym, kiedy kupujemy znacznie więcej żywności niż zazwyczaj.
Ogólnopolska kampania Carrefour prowadzona jest wspólnie z Caritas Polska oraz innymi organizacjami pożytku publicznego, z którymi sieć współpracuje w zakresie darowizn żywności.
Jak pokazują badania Tygodnika Gospodarczego PIE, średnio na każdego Polaka przypada aż 247 kg zmarnowanej żywności rocznie. Źródłami strat artykułów spożywczych są przede wszystkim gospodarstwa domowe, mające aż 53 proc. udziału w ogóle marnowanej w Polsce żywności. Carrefour, dostrzegając ten problem, postanowił wspólnie ze swoimi partnerami społecznymi, przygotować przedświąteczną kampanię edukacyjną, która zwróci uwagę Polaków na ten problem w najgorętszym okresie zakupowym roku.
Kampania pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności” obejmuje wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour w Polsce, w których zostaną umieszczone dedykowane materiały informacyjne.