W Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie ogłoszono wyniki XII edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm (ROF). W gronie firm najbardziej zaangażowanych na rzecz CSR w Polsce znalazł się Carrefour Polska. Sieć zajęła drugie miejsce w kategorii „Usługi, handel i transport” oraz szóstą lokatę w TOP10 całego rankingu.
Carrefour został doceniony za kompleksowe i jakościowe działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Eksperci oceniający największe firmy działające na polskim rynku zaliczyli Carrefour do grona podmiotów, które w dojrzały sposób podchodzą do ciągłego udoskonalania sposobu swojego działania i rozwoju CSR. W tegorocznym plebiscycie udział wzięło 70 organizacji.
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Carrefour Polska kładzie także duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia, co ma swój wyraz w kampanii „Z miłości do Zdrowia” realizowanej od 2014 roku. Jej głównym celem jest podniesienie świadomości żywieniowej, zachęcanie Polaków do aktywności fizycznej i propagowanie zdrowego stylu życia wśród pracowników, klientów i partnerów biznesowych. W ramach kampanii realizowane są m.in. projekty edukacyjne, takie jak program ABC Zdrowego Żywienia.
Ranking Odpowiedzialnych Firm to inicjatywa, której celem jest badanie jakości systemów zarządzania CSR przez firmy. Przedsiębiorstwa oceniane były przez ekspertów na podstawie specjalnej ankiety, na którą w tym roku składało się 40 pytań pogrupowanych w cztery kategoriach: odpowiedzialne prowadzenie biznesu, polityka zrównoważonego rozwoju, zarządzanie pozytywnym wpływem i wybrane wskaźniki odpowiedzialności. Od 2018 roku organizatorem ROF jest Koźmiński Business Hub, natomiast partnerami merytorycznymi są Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Global Compact Network Poland.