Carrefour Polska podjął zobowiązanie dotyczące całkowitego wycofania ze sprzedaży karpia żywego do 2021 r. Zobowiązanie to zostało wypracowane wspólnie z dostawcami sieci, którzy będą mieli czas na dostosowanie swojej hodowli do nowych warunków przygotowania i transportu ryb. Wycofanie ze sprzedaży karpia żywego to kolejna z konkretnych inicjatyw realizowanego przez Carrefour programu Act For Food w zakresie ochrony bioróżnorodności i poprawy dobrostanu zwierząt.
Jak wynika z badań firmy badawczej KANTAR przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska w lipcu 2020 r., 67 % przebadanych osób deklaruje chęć zakup karpia na Boże Narodzenie, w tym nadal blisko 40% z nich planuje kupić go z basenów z wodą. Za takim rodzajem zakupu przemawia świeżość ryb, przywiązanie Polaków do tradycji, a także możliwość wyboru. Z roku na rok rośnie jednak odsetek osób, które pozytywnie postrzegają propozycję wycofania ze sprzedaży karpia żywego. Jednocześnie ponad 60% klientów deklaruje, iż w przypadku wycofania ze sprzedaży karpia żywego, kupią go w innej postaci.
Sieć podjęła zobowiązanie dotyczące całkowitego wycofania ze sprzedaży karpia żywego do 2021 r. Zobowiązanie to powstało w toku konsultacji z hodowcami karpia, w większości niewielkimi gospodarstwami rybackimi współpracującymi z siecią od wielu lat, którzy pozytywnie odnieśli się do realizacji zobowiązania od kolejnego roku. Daje im ono czas na niezbędne inwestycje i dostosowanie infrastruktury swoich hodowli do nowych warunków przygotowania, transportu i sprzedaży ryb, co jest szczególnie ważne w procesie transformacji biznesowej ich rodzinnych gospodarstw.
Wycofanie ze sprzedaży żywego karpia odbędzie się w Carrefour w dwóch etapach. W tym roku sieć całkowicie wycofa możliwość kupienia w sklepach karpia żywego. Wszystkie ryby będą sprzedawane wyłącznie po uboju. W 2021 r. natomiast, Carrefour nie będzie kupował od swoich dostawców żywych ryb, oferując klientom wyłącznie możliwość zakupu karpia przygotowanego we wszystkich postaciach (cały, patroszony, tusze, dzwonka, filety w sprzedaży tradycyjnej i elementy pakowane), nadal bazując na bliskiej współpracy z lokalnymi dostawcami, gwarantując krótki łańcuch dostaw oraz najwyższą jakość i świeżość oferowanych ryb.
oprac. P.Ł.