W 2014 roku Carrefour Polska przedłużył ponad 120 umów najmu na łączną powierzchnię 15.000 GLA, otworzył park handlowy Sonata Park w Sochaczewie oraz zakończył przebudowy 5 swoich centrów handlowych. Spółka poszerzyła również ofertę swoich galerii o nowe rozpoznawalne marki, a także rozwinęła współpracę z kluczowymi najemcami sieciowymi ze swojego portfolio.
Carrefour to multiformatowa sieć handlowa, która zarządza w Polsce ponad 220.000 mkw powierzchni wynajmu (GLA) zlokalizowanymi w 20 dużych galeriach handlowych. W mijającym roku Spółka prowadziła dynamiczne inwestycje związane z modernizacją, rozbudową oraz rekomercjalizacją swoich centrów handlowych oraz hipermarketów, aby zaoferować klientom lepsze i przyjemniejsze zakupy oraz zwiększyć wartość swoich aktywów.
– Rok 2014 był dla galerii handlowych Carrefour bardzo udany – mówi Ronan Martin, Wiceprezes Zarządu Carrefour ds. Ekspansji i Galerii Handlowych. – Do naszych największych sukcesów możemy zaliczyć skomercjalizowanie i otwarcie nowego retail parku Sonata Park w Sochaczewie, a także remodeling pięciu z naszych centrów handlowych. Cieszy nas fakt, że wszystkie te inwestycje spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów. Carrefour z roku na rok umacnia swoją pozycję na rynku, oferując już nie tylko bardzo dobre lokalizacje, ale także nowoczesną przestrzeń zakupową i atrakcyjny mix najemców – dodaje Ronan Martin.
W bieżącym roku Carrefour przeprowadził w sumie 5 remodellingów swoich centrów handlowych oraz mieszczących się w nich hipermarketów. Zmodernizowane zostały obiekty w Kędzierzynie Koźlu, Puławach, Starachowicach, a także Tomaszowie Mazowieckim i Olsztynie. Spółka rozpoczęła również kompleksową przebudowę jednego ze swoich największych obiektów – Centrum Handlowego Morena w Gdańsku, które zostanie powiększone do ponad 33.000 GLA i zyska zupełnie nowy wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.
Wraz z przeprowadzanymi modernizacjami, Carrefour zadbał również o odświeżenie mixu najemców w swoich galeriach:
– Inwestycje, które Carrefour zrealizował w 2014 roku, są odpowiedzią nie tylko na zmieniające się potrzeby klientów, ale również na rosnące oczekiwania najemców – kontynuuje Ronan Martin i dodaje – W tym roku nawiązaliśmy współpracę z wieloma markami, których dotąd nie było w naszym portfolio, m.in. H&M, Smyk czy Decathlon. Kolejne sklepy w naszych centrach handlowych otworzyły grupa LPP, Rossmann, Szachownica czy Cukiernia Sowa. Co ważne, przedłużyliśmy także szereg umów najmu na łączną powierzchnię ponad 15.000 GLA. Nowa strategia inwestycyjna Carrefour przynosi więc wymierne efekty w postaci zadowolenia ze współpracy naszych obecnych partnerów, a także wzrostu zainteresowania nowych marek, które poszukują na rynku atrakcyjnych i sprawdzonych lokalizacji.
Carrefour Polska to duża sieć handlowa, która posiada doświadczenie deweloperskie, inwestycyjne oraz operacyjne związane z zarządzaniem centrami handlowymi. Spółka jest także jednym z liderów polskiego rynku handlowego, zarządzającą w Polsce ponad 700 sklepami w takich formatach jak: hipermarkety, supermarkety oraz sklepy osiedlowe.