Carrefour: udany rok i ambitne plany

Aktualności

Carrefour: udany rok i ambitne plany

Przyjęta przez Carrefour Polska w 2017 r. strategia omnikanałowości zaowocowała wdrożeniem nowych, innowacyjnych projektów, otwarciami sklepów i wzrostem wyników poszczególnych formatów handlowych. W nadchodzącym roku firma chce wzmocnić swoją pozycję lidera przemian technologicznych w handlu oraz rozpocząć transformację żywieniową w Polsce.

Carrefour w ubiegłym roku osiągnął wynik 9 683,4 mln zł przychodu ze sprzedaży brutto w sklepach pod logo Carrefour, poprawiając ubiegłoroczny rezultat o 5,5%. Firma utrzymała również poziom inwestycji w Polsce, przeznaczając na ten cel w 2017 r. 244,6 mln zł.

Carrefour Polska w minionym roku otworzył 3 nowe hipermarkety, 8 supermarketów oraz około 100 sklepów osiedlowych. Wszystkie nowo otwarte supermarkety należą do segmentu premium, który został wprowadzony w Polsce w 2016 r. Przeprowadzono także modernizację 6 centrów handlowych, m.in. w Galerii Kalisz, Galerii Głogów, a także białostockiej Galerii Zielone Wzgórze. Ich efektem jest powiększenie powierzchnia najmu o 4%. Centra handlowe odnotowały w 2017 r. wzrost liczby odwiedzających o 6%.

Firma wdrożyła 4 nowe projekty zapowiedziane w 2017: Marketplace – jedna platforma sprzedaży dla Carrefour oraz zewnętrznych dostawców; SąSiatki – platforma zakupów sąsiedzkich, bazująca na ekonomii współpracy; Scan&Go – usługa samodzielnego skanowania i płatności mobilnych; C4 Retail Lab – pierwszy w Polsce inkubator dla startupów, założony przez sieć handlową.

Carrefour w 2017 r. realizował blisko 50 projektów z zakresu polityki odpowiedzialnej społecznie. Sieć jako pierwsza wprowadziła Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS). Carrefour kontynuował program ABC Zdrowego Żywienia.

– 2017 był rokiem wielkiego postępu technologicznego w Carrefour Polska. Firma stworzyła referencyjny, omnikanałowy model działania dla rynku handlu w Polsce, dbając o integrację i synergię między wszystkimi kanałami sprzedaży i komunikacji z klientami. Udało nam się rozwinąć zarówno sieć sklepów tradycyjnych, jak i dostępność oraz atrakcyjność naszej oferty w Internecie – powiedział Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska.

W 2018 r. Carrefour Polska planuje wzmocnić pozycję lidera innowacji na lokalnym rynku i wyznaczać nowe trendy handlowe dzięki rozwiązaniom opracowanym we własnym zakresie oraz we współpracy z zewnętrznymi partnerami. Część nowych usług została wdrożona już na początku 2018 roku, jak: m-commerce dostępny w aplikacji Mój Carrefour połączony z dostawą zakupów tego samego dnia; odbiór zamówienia w punkcie Carrefour Drive oraz stworzenie jednej platformy zakupowej Carrefour.pl dla zakupów spożywczych i niespożywczych.

W inkubatorze dla startupów C4 Retail Lab jest opracowywanych 16 projektów, z których 5 jest obecnie w fazie testów. Wśród testowanych pomysłów znajduje się wózek zakupowy połączony z kasą samoobsługową SmartCart.

Transformacja żywieniowa jest jednym ze strategicznych celów Carrefour. Firma, widząc rosnącą wiedzę i oczekiwania swoich klientów w zakresie zdrowego odżywiania, pragnie zapewnić im stały dostęp do świeżych warzyw i owoców od zaufanych i lokalnych dostawców, a także certyfikowanych produktów bio w przystępnych cenach. Jednym z pierwszych działań podjętych w tym zakresie będą specjalne kontrakty farmerskie podpisywane z wybranymi dostawcami. Carrefour Polska planuje w tym roku podpisać umowy z 7 polskimi dostawcami na 10 produktów, które będą produkowane ekskluzywnie dla sklepów i klientów Carrefour.

W 2018 r sieć zaplanowała przede wszystkim modernizację posiadanych aktywów. Inwestycje, mające na celu poprawę komfortu zakupów i dostosowanie sklepów do zmieniających się potrzeb klienta, zostaną przeprowadzone w 7 hipermarketach i około 20 supermarketach. Wśród nowych otwarć zaplanowanych na ten rok znajdują się 2 supermarkety i około 100 sklepów osiedlowych.