W związku z letnim napływem wczasowiczów do miejscowości turystycznych, firma Carrefour rozpoczęła testy franczyzowych placówek sezonowych.
Aktualnie Carrefour testuje 4 placówki sezonowe w formacie express convenience, o powierzchni od 24 do 100 mkw. Firma indywidualnie dostosowuje, we współpracy z franczyzobiorcą, ofertę sklepów do potrzeb klientów w danej lokalizacji i elastycznie wykorzystuje elementy z różnych konceptów handlowych. Tym, co łączy wszystkie testowane sklepy, oprócz szerokiego wyboru napojów, jest bogata sezonowa oferta niespożywcza, np. olejki do opalania, okulary przeciwsłoneczne, leżaki czy tekstylia – czyli artykuły, których mogą potrzebować zarówno mieszkańcy, jak i wczasowicze.
– Zgodnie z naszą strategią, rozwijamy sieć franczyzową i poszerzamy ją o nowe rozwiązania i koncepty tak, by odpowiadały na zmieniające się potrzeby klientów, również te sezonowe – powiedział Marek Lipka, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska.
Sklepy sezonowe w nadmorskich miejscowościach turystycznych cieszą się dużą popularnością wśród klientów, ponieważ dopełniają ofertę lokalnych sklepów całorocznych. Testowane przez Carrefour placówki mają docelowo łączyć potrzeby turystów, którzy w miejscu wypoczynku poszukują oferty spożywczej podobnej do tej, jaką mają w miejscu swojego zamieszkania oraz potrzeby franczyzobiorców.
Prowadzenie placówki sezonowej wiąże się ze specyficznymi wyzwaniami. Po zakończeniu sezonu, z nadmorskich miejscowości turystycznych wyjeżdżają nie tylko turyści, ale również usługodawcy, np. prowadzący punkty gastronomiczne, co przekłada się na rentowność biznesu. Carrefour pomaga swoim partnerom w prowadzeniu różnych konceptów handlowych, na każdym etapie współpracy.