Carrefour rezygnuje z jaj „trójek” marki własnej

Aktualności

Carrefour rezygnuje z jaj „trójek” marki własnej

14 sierpnia 2019

Carrefour Polska skutecznie realizuje swoje zobowiązanie dotyczące wycofania ze sprzedaży jajek od kur z chowu klatkowego. Sieć całkowicie zaprzestała sprzedaży, tzw. jaj „trójek” w ofercie marki własnej. Działanie to jest kolejną z konkretnych inicjatyw strategii transformacji żywieniowej oraz programu Act For Food realizowanych przez Carrefour na polskim rynku.

Decyzja Grupy Carrefour o wycofaniu ze sprzedaży jaj od kur z chowu klatkowego wynika z troski o dobrostan zwierząt. W ramach zobowiązania w tym obszarze, Carrefour Polska wyznaczył sobie dwa cele: do 2020 r. – usunie wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego ze sklepów w marce własnej; do 2025 r. – usunie wszystkie jajka od kur z chowu klatkowego ze sklepów.

Pierwszą część zobowiązania, sieci już udało się jej zrealizować. Jaja „trójki” w marce Carrefour zostały całkowicie usunięte ze sprzedaży we wszystkich sklepach sieci w kraju.

– W ramach naszego zobowiązania dotyczącego wycofania jaj od kur z chowu klatkowego już w pełni zrezygnowaliśmy z tych produktów w naszej marce własnej  – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Co ważne, jaja „trójki” pod marką Carrefour zniknęły z półek wszystkich formatów naszych sklepów, zarówno super-, hipermarketów, sklepów osiedlowych, jak i z oferty naszego internetowego sklepu spożywczego – dodaje Barbara Kowalska.

W ramach optymalizacji oferty, która jest elementem realizacji strategii transformacji żywieniowej, Carrefour, obok wycofania części asortymentu jaj pod marką własną, stale zwiększa swoją ofertę jaj z chowu ekologicznego Carrefour BIO.