Carrefour kontynuuje dynamiczne inwestycje w rozwój i modernizację swojego portfela supermarketów. Od stycznia br. sieć otworzyła w Polsce 10 nowych sklepów, wprowadziła dwa nowe koncepty: premium oraz urban, a także przeprowadziła 14 remodellingów istniejących placówek. Do końca roku Carrefour planuje otwarcie kolejnych 2 nowych sklepów w tym formacie.
Utrzymanie wysokiej dynamiki inwestycyjnej Carrefour to efekt zapowiadanej od ubiegłego roku strategii budowania przewagi konkurencyjnej poprzez otwarcia nowych, i modernizacje istniejących sklepów we wszystkich obsługiwanych formatach. Podejście multiformatowe, w połączeniu z inwestycjami w szerokość i różnorodność oferty, innowacyjność, marketing i digitalizację, pozwala sieci na lepsze dopasowanie oferty sklepów do uwarunkowań lokalnego rynku oraz dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów.
– Już wiemy, że 2016 rok zakończymy z imponującym wynikiem 12 nowo otwartych supermarketów oraz 14 zrealizowanych modernizacji. Było to dla nas duże wyzwanie, ponieważ w ostatnich latach inwestowaliśmy głównie w odświeżenie tego formatu sklepu. Teraz pokazaliśmy, że po wypracowaniu 3 różnych konceptów supermarketów: classic, urban i premium, jesteśmy gotowi na dalszą ekspansję organiczną w zróżnicowanych lokalizacjach – mówi François Vincent, Dyrektor Supermarketów i Sklepów Convenience w Carrefour. – Naszym celem jest jak najlepsze dopasowanie oferty sklepów Carrefour do oczekiwań lokalnych klientów, nie boimy się innowacji i wyprzedzania trendów. Chcemy wzmacniać pozycję naszych supermarketów i dlatego planujemy dalszy dynamiczny rozwój w tym formacie – dodał François Vincent.
Od stycznia, Carrefour otworzył w Polsce 10 nowych supermarketów, z czego 1 sklep w segmencie premium (Podkowa Leśna), 7 sklepów w segmencie urban (Warszawa Wojska Polskiego, Warszawa Wilanowska, Warszawa Zaułek, Warszawa Białołęcka, Łódź Piotrkowska, Stare Babice i Grodzisk Mazowiecki) oraz 2 klasyczne supermarkety (Leszno i Nowy Dwór Mazowiecki). Na grudzień planowane są z kolei otwarcia 2 nowych sklepów: w Radomiu (segment premium) oraz w Izabelinie pod Warszawą (segment urban). Co więcej, w mijającym roku Carrefour zakończył remodeling łącznie 14 istniejących placówek.
Wszystkie supermarkety oferują szeroki asortyment produktów świeżych dostępnych na Targu Świeżości, takich jak warzywa, owoce, ryby, a także wypiekane na miejscu pieczywo. Klienci skorzystać mogą również z lad tradycyjnych, w których znaleźć można szeroką ofertę wędlin krojonych, w tym wyroby tradycyjne, pochodzące z własnej wędzarni Carrefour. Ofertę sklepów dopełniają produkty sygnowane znakiem „Jakość z Natury Carrefour”, asortyment Kuchni Świata, wśród których znajdziemy znane regionalne francuskie specjały Reflets de France, a przede wszystkim – zgodnie z aktualnymi trendami – artykuły dedykowane osobom, które dbają o zdrowie, czyli produkty eko, bio, bezglutenowe, sojowe, bez laktozy oraz przeznaczone dla diabetyków oraz alergików.
Carrefour posiada obecnie w Polsce ponad 160 sklepów w formacie supermarketów.