Carrefour przy współpracy z White Star Real Estate oraz JLL przygotowuje otwarcie pierwszego centrum outletowego w Bydgoszczy. Metropolitan Outlet Bydgoszcz, który w pierwszej fazie zaoferuje ponad 11.500 m. kw. GLA, powstanie z rozbudowy i remodelingu istniejącego centrum handlowego zlokalizowanego przy Al. Jana Pawła II. Proces komercjalizacji nowego obiektu już się rozpoczął. Otwarcie zaplanowano na II kwartał 2017 roku.
Carrefour wspólnie z White Star Real Estate rozpoczął przygotowania do budowy Metropolitan Outlet – pierwszego outletu w Bydgoszczy. Powstanie on w miejsce obecnej galerii handlowej przy Al. Jana Pawła II, położonej blisko lotniska i kluczowych dróg wylotowych z miasta. Na powierzchni ponad 11.500 m. kw. mieszkańcy Bydgoszczy oraz innych miast województwa kujawsko-pomorskiego, będą mogli zrobić zakupy w ponad 60 markowych sklepach i punktach outletowych. Głównym operatorem spożywczym nowego centrum pozostanie hipermarket Carrefour, który posiada ugruntowaną pozycję w tej lokalizacji i wielu lojalnych klientów. Za komercjalizację nowego obiektu odpowiada międzynarodowa firma doradcza JLL.
– Celem długoterminowej strategii inwestycyjnej Carrefour w Polsce jest zwiększenie wartości posiadanych aktywów oraz zaoferowanie nowoczesnej i atrakcyjnej przestrzeni zakupowej. Rozpoczęcie projektu Metropolitan Outlet Bydgoszcz to kolejna z naszych inwestycji w rozbudowę, remodeling i rekomercjalizację istniejących obiektów handlowych, w celu zwiększenia ich atrakcyjności na rynku oraz odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów oraz najemców – mówi Ronan Martin, Wiceprezes Carrefour ds. ekspansji i centrów handlowych.
Jak pokazują raporty branżowe, projekty outletowe cieszą się rosnącym zainteresowaniem polskich konsumentów. Mimo to, do chwili obecnej mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego nie mieli możliwości zrobienia zakupów w tego typu centrum. Tym samym nowy projekt Carrefour dobrze wpisuje się w zapotrzebowanie lokalnego rynku:
– Analizując liczbę mieszkańców Bydgoszczy oraz ich siłę nabywczą, która kształtuje się na poziomie 6,599 euro na mieszkańca na rok* i jest wyższa od średniej krajowej wynoszącej 6170 euro, przebudowa istniejącego centrum na outlet to dobra decyzja. Carrefour jest jednym z tych uważnych i doświadczonych deweloperów, który dokładnie bada rynek, analizuje preferencje zakupowe mieszkańców. Carrefour zarządza również swoimi sklepami w dużych centrach outletowych, m.in. w Gdańsku, Wrocławiu czy Białymstoku. Obecność tej marki będzie z pewnością świadczyć również o sile i stabilności projektu. W naszej ocenie otwarcie Metropolitan Outlet Bydgoszcz doskonale wpisze się nie tylko w potrzeby mieszkańców Bydgoszczy, ale również i innych miast tego regionu, takich jak Toruń, Grudziądz czy Inowrocław – mówi Edyta Potera, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.
Carrefour oraz JLL rozpoczęły już proces komercjalizacji Metropolitan Outlet Bydgoszcz. Otwarcie nowego centrum po przebudowie zaplanowano na II kwartał 2017 roku.
*na bazie danych GFK Polonia