Carrefour otwiera w Krakowie innowacyjny kids-shop przyszłości

Detal/Hurt

Carrefour otwiera w Krakowie innowacyjny kids-shop przyszłości

4 października br. w Krakowie rozpocznie działalność unikalny sklep sieci Carrefour. Mimo, iż placówka wyposażona jest w kasy, ladę tradycyjną oraz regały z produktami, to zakupów nie zrobi w niej żaden dorosły klient.

W ramach naszego globalnego programu Act For Food uruchamiamy w Krakowie innowacyjny sklep dla dzieci marki Carrefour, w którym wspólnie będziemy pomagać najmłodszym zrozumieć, jak ważna jest jakość produktów oraz sposób ich wytworzenia. Wierzymy, że w ten sposób staną się oni bardziej świadomymi konsumentami, którzy w przyszłości będą zdrowiej się odżywiać i korzystać z uroków i zasobów naszej planety w sposób bardziej zrównoważony – mówi Tomasz Mikołajec, członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska.

Kids-shop, czyli Strefa Mądrych Zakupów, zlokalizowany w nowym Krakowskim Centrum Mądrej Zabawy w Galerii Kazimierz przypomina prawdziwy sklep sieci Carrefour, jednak pomniejszony w skali 1:2. Całe jego wyposażenie zostało zminiaturyzowane i dostosowane do wzrostu dzieci. Mają one do swojej dyspozycji, np. strefę Kas Tradycyjnych z ruchomymi taśmami i skanerami produktów, strefę Targu Świeżości z owocami, warzywami, rybami oraz mięsem, strefę Diet Specjalnych i Funkcjonalnych z asortymentem vege, BIO oraz bezglutenowym czy strefę Odpadów, w której mogą oddać do recyklingu opakowania po zużytych napojach. Nowa placówka została zbudowana tak, aby najmłodsi, w każdym z jej działów, mogli stać się klientami lub pracownikami sieci, aby poprzez „zabawę w dorosłych” uczyć się jak zostać bardziej świadomymi konsumentami w przyszłości.

Możliwość samodzielnej, kreatywnej zabawy dzieci została uzupełniona o specjalne ścieżki edukacyjne przygotowane przez ekspertów i psychologów Centrum Mądrej Zabawy oraz Carrefour. Pomogą one najmłodszym lepiej zrozumieć wyzwania, z którymi mierzą się dorośli na zakupach. Wśród dedykowanych ścieżek znalazła się na przykład ścieżka lokalnych produktów, w ramach której dzieci – w sadzie lokalnego rolnika, mogą zbierać dojrzałe jabłka, aby potem w specjalnej maszynie znajdującej się w sklepie, wycisnąć z nich naturalny sok owocowy. Kolejną ścieżką jest tzw. ścieżka recyklingowa. W jej ramach najmłodsi otrzymują puste opakowania po napojach, które muszą posegregować oraz umieścić w tzw. butelkomacie, aby po ich przetworzeniu otrzymać nową butelkę na sok. W sklepie najmłodsi nauczą się także korzystania z kalkulatora podczas skanowania zakupów przy kasie, tworzenia list zakupowych czy liczenia pieniędzy oraz wydawania reszty z dokonanych zakupów.

Carrefour Polska, realizując swoją strategię transformacji żywieniowej, od lat angażuje się w naszym kraju w promowanie zdrowego odżywiania oraz działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. W tym roku uruchomiliśmy drugą odsłonę naszego globalnego programu Act For Food, którego celem jest zwiększenie dostępności dla klientów produktów o wyższych walorach zdrowotnych: żywności ekologicznej, produktów rolnictwa zrównoważonego czy diet specjalnych. Tak samo ważna, jak dostępność produktów w sklepach, jest edukację żywieniowa czy ekologiczna, które warto rozpoczynać od jak najmłodszych lat – dodaje Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska.

Oprócz 9 stref mądrej zabawy, na gości Smart Kids Planet czekać będzie również bistro Smart Cafe. Obiekt będzie także otwarty na wizyty grup zorganizowanych – szkoły i przedszkola skorzystają tu z programów edukacyjnych zgodnych z podstawą programową, wzbogaconych o interaktywne formy nauki.

Źródło i  fot.: biuro prasowe Carrefour Polska

Oprac. H.Handkowska