Carrefour mówi STOP marnowaniu żywności. Setki ton uratowanego jedzenia rocznie

Aktualności

Carrefour mówi STOP marnowaniu żywności. Setki ton uratowanego jedzenia rocznie

02 października 2023

Co roku na świecie marnowane jest ponad miliard ton jedzenia, z czego 5 milionów ton wyrzucają Polacy. W ten sposób 30% produkowanej na świecie żywności ląduje w koszu, podczas gdy 868 milionów ludzi cierpi z powodu głodu. Carrefour Polska we współpracy z organizacjami pożytku publicznego w tym z Caritas, uratował w samym 2022 roku ponad 450 ton żywności o łącznej wartości prawie 6,5 miliona złotych. 

Wyrzucone jedzenie to jedna z przyczyn zmian klimatycznych na świecie. Każda tona żywności na wysypisku śmieci emituje do atmosfery 4,2 tony CO2, a tych dziennie trafia tam ponad 3,5 miliona. Co zrobić, aby zatrzymać ten problem i pomóc naszej planecie? Carrefour wraz z organizacjami pożytku publicznego, w tym Caritas mówi jasno – ratuj, nie marnuj! Angażując się w akcje proekologiczne i prośrodowiskowe, sieć przekazuje żywność w ramach programu Spiżarnia Caritas, a także współpracuje z firmą Too Good To Go, wraz z którą codziennie ratuje tysiące paczek pełnych pełnowartościowego jedzenia.

Carrefour Polska, w samym 2022 roku przekazał organizacjom pożytku publicznego ponad 470 ton pełnowartościowych artykułów spożywczych. Jak wynika z najnowszych danych, od stycznia do sierpnia 2023 roku sieć zdążyła przekazać organizacjom już blisko 325 ton o łącznej wartości ponad 5 milionów zł. Te liczby to tylko część pomocy i wsparcia, jakie Carrefour niesie planecie.

– Jako globalna sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawę z problemu marnowania żywności. Od blisko 25 lat podejmujemy na świecie zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne inicjatywy, które mają na celu ograniczenie skali wyrzucania jedzenia i edukowanie społeczeństwa w tym zakresie — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów I Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Krótka data przydatności nie powinna być wyrokiem dla wciąż smacznych i świeżych produktów. Współpraca z zewnętrznymi firmami pozwala nam docierać do jeszcze większej liczby osób w potrzebie. Wszystko zaczyna i kończy się u nas w domach. Każde nasze działania jako konsumenta ma znaczenie. To krok w kierunku zielonej planety. — podsumowuje Lubiewa-Wieleżyński.

W październiku 2020 roku Carrefour wszedł we współpracę ze znaną aplikacją Too Good To Go. Od 3 lat sieć sprzedaje wciąż pełnowartościowe produkty spożywcze, z krótkim terminem przydatności, w promocyjnych cenach w ramach tzw. paczek niespodzianek. Największą popularnością cieszą się “paczki MIX”, w których znajdziemy nabiał taki jak jogurty, kefiry czy maślanki, a także dania garmażeryjne lub gotowe surówki. Od początku współpracy, Carrefour wraz z Too Good To Go, sprzedał ponad 860 000 paczek niespodzianek. Każda uratowana paczka niespodzianka, pozwala uniknąć emisji 2,5 kg CO2 do atmosfery.

źródło: Carrefour Polska
Oprac.: Klaudia Walkowiak