Carrefour przyspiesza proces digitalizacji współpracy z dostawcami w Polsce. Do końca 2019 r. sieć zamierza zrezygnować z tradycyjnych kart produktowych i całkowicie zastąpić je elektroniczną wymianą danych przez GDSN. Aby wesprzeć ten proces, wspólnie z GS1 Polska, firma uruchomiła specjalny program wsparcia dla 100 dostawców, którzy rozpoczną wdrożenie systemu Globalnej Synchronizacji Danych w lutym tego roku.
GDSN (Global Data Synchronization Network) to sieć certyfikowanych katalogów pozwalająca na szybką i precyzyjną wymianę danych produktowych u wszystkich uczestników łańcucha dostaw – od producentów i dostawców, przez magazyny, transport, logistykę, aż po sklepy offline i online. GDSN opiera się standardach GS1, zapewniając bezpieczną i ciągłą synchronizację danych podstawowych w czasie rzeczywistym. GDSN pozwala na całkowite wyeliminowanie kart produktowych i zastąpienie ich elektroniczną wymianą danych. Carrefour jest pierwszą siecią na polskim rynku, która wprowadziła system globalnej wymiany i synchronizacji danych do współpracy z dostawcami.
– Zastąpienie tradycyjnych kart produktowych wymianą GDSN przynosi wszystkim uczestnikom procesu szereg udokumentowanych korzyści operacyjnych i finansowych, pozwalając m.in. na redukcję błędów w zamówieniach, lepsze zarządzanie zapasami czy szybszą organizację promocji. To rozwiązanie jest jednym z priorytetów naszej cyfrowej rewolucji w Polsce, dlatego do końca 2019 r. planujemy całkowite przejście na GDSN i wyeliminowanie tradycyjnych kart produktowych z naszej współpracy z dostawcami – mówi Katarzyna Orlińska, Dyrektor ds. digitalizacji Carrefour Polska.
Aby wesprzeć uczestników systemu w procesie digitalizacji danych, sieć wspólnie z GS1 Polska uruchomiła program dla dostawców Carrefour. Pierwszych stu z nich, którzy wezmą udział w programie otrzyma specjalne wsparcie merytoryczne i projektowe od GS1 Polska.