Carlsberg Polska opublikował 9. już Raport ESG, a razem z nim – nową serię rysunków z Ptaszkiem Staszkiem, który z humorem komentuje osiągniecia oraz wyzwania firmy związane ze zrównoważonym rozwojem. To już 2. edycja tego rodzaju komunikacji, której celem jest przybliżenie tematów środowiskowych, społecznych i odpowiedzialnego biznesu szerokiemu gronu odbiorców.
W kampanii komunikacyjnej towarzyszącej Raportowi ESG za 2024 nie brak twardych danych i realnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, a uwagę odbiorców przykuwa postać Ptaszka Staszka i jego trafne komentarze.
– W 2024 roku Carlsberg Polska po raz kolejny potwierdził swoją pozycję lidera oszczędzania wody w branży. Osiągnęliśmy rekordowo niskie zużycie wody, co plasuje nas w ścisłej czołówce najbardziej efektywnych producentów w Europie – mówi Agata Koppa, Dyrektorka ds. ESG i Komunikacji korporacyjnej Carlsberg Polska.
– W Carlsberg Polska strategia ESG jest integralną częścią strategii biznesowej, za którą odpowiadają wszyscy pracownicy. Zrównoważony rozwój to nie projekt, to sposób działania – dodaje Teresa Aldea, Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju.
Każda kropla ma znaczenie
Woda to kluczowy zasób w procesie warzenia piwa, a jej odpowiedzialne gospodarowanie jest dla Carlsberg Polska priorytetem. W 2024 roku firma osiągnęła rekordowo niski wynik: 2,53 hl wody na 1 hl piwa. Dzięki inwestycjom w nowe technologie i zamykaniu obiegów w procesie produkcji, Carlsberg Polska nieustannie zmniejsza zużycie tego cennego zasobu.
Akcja regeneracja!
Carlsberg Polska aktywnie kibicuje rozwojowi rolnictwa regeneratywnego. Praktyki regeneratywne przywracają zdrowie glebie, chronią bioróżnorodność oraz redukują emisje CO₂. W 2024 roku firma drugi raz uwarzyła piwo z jęczmienia pochodzącego z upraw stosujących praktyki regeneratywne – Piwo na choince.
– Mamy nadzieję, że nasze zakupy u polskich rolników są realnym dowodem zmian w rolnictwie, jakie biznes piwowarski stymuluje – Agata Koppa. Bardziej ekologiczne, mniej inwazyjne metody upraw mają na celu nie tylko zmniejszenie wpływu na środowisko, ale także redukcję CO2 w łańcuchu wartości.
ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
Carlsberg Polska podejmuje liczne działania promujące ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Koncentruje się na edukacji społecznej nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i stymulacji rozwoju kategorii piw bezalkoholowych. Po raz 8. realizował program edukacyjny „Trzeźwo Myślę”, który namawia do zachowania trzeźwości za kierownicą. Firma zapewnia pełną dostępność napojów bezalkoholowych we wszystkich punktach, w których sprzedaje swoje piwo – tak by konsument zawsze miał wybór. Ponad 23 % portfolio firmy stanowią piwa bezalkoholowe, które dziś stanowią ponad 7 % rynku piwa i są kategorią dynamicznie rosnącą.
Lokalne Raporty Wpływu – troska o lokalną społeczność
Firma przeprowadziła dwa kolejne Dialogi Społeczne: w Browarze Bosman i w Browarze Kasztelan. Zaowocowały one Lokalnymi Raportami Wpływu, które pokazują, jak Browary oddziałują na regionalną gospodarkę i społeczności.
– Lokalne Raporty Wpływu są wyrazem dialogu, jaki prowadzimy z lokalnymi partnerami i społecznościami. Usłyszeliśmy, jak wzmacniać ich wiedzę i dumę z browarów, które są lokalnymi wizytówkami. Dla nas to szansa by pokazać nowoczesność naszej infrastruktury i mnogość projektów, jakie realizujemy z myślą o środowisku, a przede wszystkim zaplanować wspólne działania, adresujące lokalne potrzeby społeczne i środowiskowe – mówi Teresa Aldea.
Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju warto odwiedzić https://www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2024/ gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2024 rok.
źródło: Carlsberg Polska
oprac.: K. Walkowiak