Branża winiarska inwestuje w rozwój

Aktualności

Branża winiarska inwestuje w rozwój

28 września 2015

Jeszcze kilkanaście lat temu na polskim rynku istniały niewielkie, kilkuosobowe firmy winiarskie. Dziś są to świetnie prosperujące przedsiębiorstwa, spełniające najwyższe światowe standardy, z wyrobami znanymi w różnych zakątkach globu. Ostatnie sukcesy branży komentuje Polska Rada Winiarstwa i jej członkowie.

Dzięki rosnącej grupie konsumentów wina i sprawnemu zarządzaniu branża winiarska odnotowuje, co roku stabilny wzrost, który umożliwia szeroko zakrojone inwestycje – mówi Elżbieta Pawłowska, Dyrektor Biura Polskiej Rady Winiarstwa.

Nakłady finansowe przeznaczane są z jednej strony na badania potrzeb konsumentów, podnoszenie jakości dotychczasowych i wdrażanie nowych produktów, z drugiej na rozbudowę i unowocześnienie infrastruktury produkcyjnej oraz logistycznej. Przykładem z sukcesem realizowanych działań w tym zakresie jest firma Jantoń.

Ostatnim naszym osiągnięciem jest otwarcie nowoczesnego Centrum Logistycznego, które powstało w celu optymalizacji, magazynowania i realizacji zamówień. Wdrożono w nim system, w którym załadunek i rozładunek odbywa się w kanałach specjalnie skonstruowanych regałów wjezdnych przy pomocy półautomatycznego satelity. System ten to innowacja na rynku magazynowym, obecny na świecie zaledwie od kilku lat – mówi Jacek Jantoń prezes firmy Jantoń.

Nowa jakość, nowe rynki  

Inwestycje w produkty sprawiają, że polskie alkohole są coraz lepsze, a ich potencjał i walory smakowe odkrywają kolejne zagraniczne rynki. Fantastycznym przykładem jest obchodząca w tym roku 25 – lecie istnienia firma Vinpol, która może się poszczycić taką marką jak Nalewka Babuni, dostępną obecnie w sklepach Nowego Jorku, Chicago, Toronto, Wilna, Niemczech, Anglii, a nawet Izraelu. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie bardzo dobra jakość.

Wielokrotnie nagradzana w różnych konkursach, przez lata niezmiennie utrzymuje najwyższe standardy jakościowe. Doceniają to konsumenci, bo to oni decydują o tym, że od kilku lat Nalewka Babuni jest liderem wartościowym w kategorii win deserowych w Polsce, a w połowie 2015 r. otrzymała nagrodę „Trunek 20 – lecia” w plebiscycie organizowanym przez branżowe pismo Rynki Alkoholowe – dodaje Dariusz Polak – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu i Eksportu z  firmy Henkell & Co. Vinpol.

Zagraniczne rynki otwierają się również przed firmą AMBRA S.A., która rozpoczęła sprzedaż cydru w Wielkiej Brytanii. Traktujemy ją na razie sondażowo. Prowadzimy też rozmowy na temat eksportu cydru na rynek Irlandii oraz Szwecji – podkreśla Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A.

Na świecie doskonale odbierane są nie tylko cydry z Polski, ale również grzańce, miody pitne czy ekologiczne wina z aronii.

tępując światowym trendom

Nasze winiarnie, poza ekspansją zagranicznych rynków, podążają też za światowymi trendami smakowymi. Przedsiębiorstwa winiarskie wsłuchując się w gusta konsumentów i wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom poszerzają swoje portfolia o cydry, RTD czy takie nowości jak wina gronowe z dodatkiem soku z innych owoców. Przykładem zupełnie unikatowego konceptu jest produkt Bairille firmy Mazurskie Miody. Bairille to destylat ze specjalnej kompozycji najwyższej jakości miodów pszczelich. Trunek swój wyjątkowy smak zawdzięcza długiemu, minimum 3 letniemu dojrzewaniu w dębowych beczkach, powstałych ze specjalnie wyselekcjonowanego drewna.