Kolejny raz polskie firmy mleczarskie, oceniając Chiny jako jeden z najbardziej perspektywicznych rynków zbytu dla krajowych produktów mlecznych, wzięły udział w jednej z największych imprez branży spożywczej na świecie, targach SIAL CHINA.
Polska Izba Mleka, która wspiera rozwój rodzimych spółdzielni i przedsiębiorstw mleczarskich, zorganizowała wspólne stoisko wystawiennicze dla swoich członków.
Udział w targach to jedna z najbardziej cenionych form kontaktu z potencjalnymi klientami, a chiński rynek jest nadal do zdobycia przez polskie przedsiębiorstwa mleczarskie. Choć Chińczycy są wymagającymi konsumentami, przykładają duża wagę do jakości, wartości odżywczych, rzetelności składników czy bezpieczeństwa żywności, to polskie firmy szybko się uczą i dostosowują produkty do chińskiego konsumenta.
Stoisko Polskiej Izby Mleka cieszyło się dużym powodzeniem zwłaszcza podczas odbywających się na nim pokazów kulinarnych, gdzie zwiedzający mogli spróbować polskich produktów mleczarskich (mleko, sery, jogurty i inne) i nauczyć się ich przyrządzania. Pokazy kulinarne stwarzają również doskonałą atmosferę do nawiązywania nowych kontaktów i prowadzenia rozmów handlowych.
Gośćmi stoiska PIM byli m.in. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Ryszard Zarudzki, Konsul Generalny w Szanghaju, przedstawiciele PAIH oraz mediów.
Program Mleczne Skarby, który jest kontynuacją programu informacyjno-promocyjnego TRADE MILK finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, ma na celu promocję polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim, podkreślanie ich wysokiej jakości oraz unikalnego smaku. Program Mleczne Skarby, jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka i realizowany przez Polską Izbę Mleka.