Branża handlowa wydała na reklamę ponad 910 mln zł

Aktualności

Branża handlowa wydała na reklamę ponad 910 mln zł

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w pierwszym kwartale 2019 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Handel przeznaczył w tym czasie na promocję w mediach 910, 7 mln zł.

Liderem zestawienia pozostaje farmacja, która ma 41-procentowy udział w rynku, z wydatkami na poziomie 1,266 mld zł. Handel zajął drugą lokatę – 29%. Dalej znalazły się motoryzacja (13%; 385,7 mln zł), finanse (9%; 288,6 mln zł) i telekomunikacja (8%; 254,8 mln zł).

W pierwszym kwartale 2019 r. największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył prawie 138 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych.

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (26%), w zestawieniu znalazły się m.in. hipermarkety (6%), sklepy convenience (4%) oraz drogerie i perfumerie (4%).

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów