Branża handlowa aktywna reklamowo przed świętami

Aktualności

Branża handlowa aktywna reklamowo przed świętami

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe  w okresie przedświątecznym: od 1 listopada do 15 grudnia 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Branża handlowa była najbardziej aktywna w przedświątecznym okresie, ogółem na reklamę wydano ponad 712 mln zł.

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w badanym okresie miały 37% spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (33%). Na trzecim miejscu znalazła się branża finansowa (11%), za nią telekomunikacja (10%) i motoryzacja (9%).

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (33%) i dyskontów (23%), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się również hipermarkety (6%), drogerie i perfumerie (6%) oraz sklepy convenience (4%).

Źródło i foto: Instytut Monitorowania Mediów