Branża FMCG od wielu lat jest jedną z tych, które rozwijają się najszybciej. Jest też na liście najbardziej pożądanych branż wśród studentów, a także osób posiadających już doświadczenie zawodowe, dla których nie zawsze drzwi do tej branży są otwarte. Dlaczego tak jest? Kto ma szanse na karierę w branży i kto sprawdza się najlepiej?
Jednym z głównych atutów branży FMCG jest fakt, że można rozwijać tu ścieżkę zawodową w dowolnej konfiguracji. – Ktoś kto interesuje się procesami zakupowymi zachodzącymi w głowach konsumentów może trafić do działu marketingu, trade marketingu czy też do popularnego ostatnio działu shopper marketingu oraz category managementu. W każdym z wymienionych działów będzie miał możliwość rozpoczęcia ścieżki kariery od programu menedżerskiego, poprzez stanowisko specjalisty, juniora aż do samodzielnego menedżera lub też osoby zarządzającej zespołem – stwierdziła Monika Wojciechowska, Business Unit Manager w HRK FMCG.
Wydawałoby się, że wejście do branży FMCG na najniższy szczebel w organizacji jest najłatwiejsze, ale w praktyce wygląda to inaczej. – Duże międzynarodowe firmy organizują Assessment Centre, podczas którego obserwują potencjalnych kandydatów „w akcji”. Dokładnie analizują motywacje, którymi kandydaci kierują się przy wyborze firmy, ale także gotowość do realizacji trudnych zadań i wybierają tych, którzy mają największy potencjał do rozwoju w strukturach firmy oraz najlepiej pasują do kultury organizacyjnej – tłumaczy Monika Wojciechowska. Jeśli kandydat pozytywnie przejdzie przez wyczerpujący proces rekrutacyjny otrzymuje szansę, której optymalne wykorzystanie gwarantuje sukces w karierze. Podobnie przedstawia się sytuacja, kiedy chcemy rozwijać swoje kompetencje w obszarze sprzedaży czy też w innych działach, mających realny wpływ na strategię firmy, jej wyniki oraz pozycję rynkową w branży.
Branża FMCG jest branżą bardzo otwartą na ludzi kreatywnych, z pomysłem na siebie oraz jasno sprecyzowanym planem na rozwój zawodowy, który jest bardzo realny, gdy w parze idzie zaangażowanie, energia i nastawienie na współpracę. Osoby, które wykorzystają szansę, jaką dają międzynarodowe firmy działające w tej branży od lat, zdobędą wiedzę biznesową z różnych obszarów i w efekcie bardzo często trafiają na najwyższe stanowiska, takie jak Dyrektor Marketingu, Dyrektor Sprzedaży czy też Dyrektor Zarządzający renomowanych firm nie tylko w obszarze FMCG.
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż dziś doświadczeni menedżerowie, którzy budowali swój warsztat biznesowy w tej branży, są bardzo dobrze postrzegani na rynku i drzwi innych branż są dla nich otwarte.
Foto: Pixabay