Eurostat wskazuje, że Polska jest trzecim eksporterem czekolady w ujęciu ilościowym w Unii Europejskiej. Przed nami znajdują się Holandia (2. miejsce) oraz Niemcy (1. miejsce). Dodatkowo udało nam się utrzymać czwarte miejsce na świecie w wartości eksportu słodyczy czekoladowych.
Lubimy słodkości
Euromonitor International wskazuje, że roczne spożycie słodyczy przez przeciętnego Polaka wynosi 5,8-5,9 kg, taki wynik pozycjonuje nas blisko środka w międzynarodowym rankingu. Więcej od nas jedzą m.in. Niemcy (8,4 kg), zaś znacznie mniej Włosi (2,3 kg).
Święta dobrze łączą się ze słodyczami, to na ten czas przypadają cykliczne wzrosty w sprzedaży słodkich wyrobów.
Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR sieci Aldi w Polsce podaje, że sprzedaż produktów z tej kategorii w sklepach wzrasta ponad dwukrotnie w okresie świątecznym.
Podobną prawidłowość zauważa Jakub Jurkowski, dyrektor kategorii odpowiadający za słodycze w sieci Biedronka. Mężczyzna zwraca również uwagę na specyfikę konkretnych produktów i zauważa, że wzrost w sprzedaży dotyczy w największej mierze produktów nawiązujących do symboliki świątecznej.
źródło: Rzeczpospolita
Oprac.: redakcja