Bramka płatnicza – czym jest?

Aktualności

Bramka płatnicza – czym jest?

22 września 2023

Bramka płatnicza stanowi narzędzie, które – co do zasady – ma ułatwiać przeprowadzanie transakcji na linii klient – sklep internetowy. Powszechna w branży e-commerce, umożliwia dziś natychmiastowe przetwarzanie płatności za produkty i usługi. Sklepom pozwala na błyskawiczną realizację zamówień, a klientom na szybsze otrzymywanie towarów lub usług. Co jeszcze warto wiedzieć na jej temat? Jak wybrać ją dla własnego biznesu? Te kwestie poruszymy w dzisiejszym wpisie.

Transaction completed notification in a mobile phone screen, phone alongside with potted plant and laptop on dark stone background

Dlaczego bramki płatnicze są kluczowym elementem e-commerce?

W handlu internetowym współcześnie oczekuje się błyskawicznego działania. Klienci spodziewają się natychmiastowej realizacji zamówień i szybkiej dostawy. To z kolei wymaga rozwiązań płatniczych, które umożliwią sprzedawcy szybką weryfikację płatności i przystąpienie do spełniania stawianych przed nim oczekiwań. Te jednak nie ograniczają się do szybkości. Na rynku e-commerce istotna jest na pewno jak największa wygoda użytkowania, elastyczność w doborze metody płatności oraz zaufanie. To wszystko buduje bramka płatnicza. W szczególności ta udostępniana przez rozpoznawalne na rynku podmioty – takie, jak Autopay.

Funkcje i znaczenie bramek płatniczych w dzisiejszym świecie biznesu

Główną funkcją, jaką spełniają bramki płatnicze jest oczywiście przyjmowanie i przetwarzanie płatności. Ma być szybko, wygodnie i tak, jak chce klient. Te trzy wartości są bardzo istotne w dzisiejszym świecie biznesu – do nich też dąży każdy sprzedawca. Stara się on również zwiększyć swoją renomę i zyskać zaufanie w oczach swojego odbiorcy. Współpraca z solidnym i znanym na rynku operatorem udostępniającym bramkę płatniczą jest doskonałym sposobem na to. Bramki płatnicze to aktualnie coś, czego obecności klient oczekuje od sklepu internetowego.

Jakie są główne typy bramek płatniczych?

Patrząc na sposób działania, bramka płatnicza występuje w trzech różnych formach. Najczęściej występująca bramka przekierowująca to taka, która po zainicjowaniu płatności otwiera okienko (nową kartę) z wyświetlaną stroną pośrednika. Po dokonaniu płatności u niego, klient jest przekierowywany z powrotem na stronę sprzedawcy. Coraz popularniejsza bramka samodzielna to z kolei taka, w przypadku której płatność jest dokonywana bez opuszczania witryny sprzedawcy. Dzięki temu ma on pełną kontrolę nad procesem. Bramka hostowana z kolei łączy oba te modele. Wszystko rozgrywa się na stronie sprzedawcy, ale za pośrednictwem interfejsu API.

Bramki płatnicze online vs. bramki stacjonarne – podobieństwa i różnice

Z uwagi na formę udostępniania, bramka płatnicza może być online lub stacjonarna. Ta ostatnia występuje zwykle w postaci terminala, ograniczając się do przyjmowania płatności kartą płatniczą. Tutaj widać najważniejszą różnicę, właśnie w postaci udostępnianych metod płatności. W formie internetowej, bramka nie posiada w tym kontekście ograniczeń. Bramka płatnicza online to również całodobowa dostępność i wygoda użytkowania. Podczas gdy tę stacjonarną trzeba fizycznie odwiedzić, z internetowej można skorzystać w dowolnym czasie, z wybranego przez siebie miejsca na świecie.

Wybór odpowiedniej bramki płatniczej dla Twojego biznesu

Z uwagi na duże zapotrzebowanie, na rynku handlu internetowego aktywnie działa kilkunastu różnych dostawców bramek płatniczych skierowanych do osób prowadzących własny biznes. Tak duży wybór pozwala Ci wejść we współpracę z podmiotem, który rzeczywiście spełni oczekiwania. Twoje oraz Twoich odbiorców docelowych.

Czym kierować się przy wyborze bramki płatniczej?

Wybierając bramkę płatniczą dla swojego biznesu, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów. Najważniejsza jest różnorodność oferowanych przez nią form płatności. Wpływa ona na zadowolenie użytkownika, a często ma najważniejszy wpływ na jego decyzję zakupową. Istotne są też prowizje – każdy dostawca bramki je pobiera. Im są one niższe (i udostępniane na prostszych warunkach), tym lepiej. Bramka płatnicza to również konieczność opracowania jej wdrożenia. Gotowe integracje na tym polu to olbrzymi atut, który należy wziąć pod uwagę. Może Ci oszczędzić dużo czasu i pieniędzy.

artykuł zewnętrzny