Firma Bounty Brands ogłosiła przejęcie polskiego producenta pasztetów i zup gotowych do spożycia – Profi. Obok obecności na rynku pasztetów i zup, Profi rozwija się również w szybko rosnących segmentach zdrowej żywności takich jak dania gotowe, świeże zupy czy sałatki lunchowe.
Bounty Brands planuje przyspieszyć wzrost Profi w tych kategoriach, przy wsparciu obecnego zarządu i pracowników firmy. Spółka zatrudnia ponad 300 osób i posiada nowoczesny zakład produkcyjny w Grabowie nad Prosną w województwie wielkopolskim. W 2016 r. przychody Profi wyniosły ponad 115 mln zł.
Przejęcie to kolejny krok w ekspansji Bounty Brands w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i trzecia duża transakcja zrealizowana w Polsce w ostatnich dwóch latach. Do wcześniejszych przejęć Bounty Brands w Polsce zalicza się akwizycja Sonko, producenta wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, oraz Stella Pack, wytwórcę i dystrybutora recyclingowych worków na śmieci i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.
Przejęcie oznacza również dalszy rozwój portfela Bounty Brands w sektorze spożywczym, w którym znajdują się takie marki jak Serena (oliwa z oliwek, ocet balsamiczny), Libery Select (puszkowane owoce i warzywa), Offenau (ogórki konserwowe i piklowane warzywa), czy Sea Queen (puszkowane ryby). Warunkiem finalizacji transakcji jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
– Profi to wiodąca marka produktów spożywczych w Polsce, która w ciągu 24 lat działalności zbudowała czołową pozycję na rynku. Transakcja ta znacząco wzmacnia naszą obecność w sektorze spożywczym na kluczowym rynku środkowoeuropejskim, i tworzy znakomitą platformę do dalszego rozwoju – powiedział Stefan Rabe, prezes Bounty Brands.