Blisko 7,5 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów w Polsce w 2018 r.

Aktualności

Blisko 7,5 mld zł obrotów Grupy Muszkieterów w Polsce w 2018 r.

Grupa Muszkieterów wypracowała w 2018 r. obroty w wysokości 7,5 mld zł. Jest to wynik o 5,5% wyższy, czyli o blisko 400 mln zł, w porównaniu z rokiem poprzednim. W omawianym okresie obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio powyżej 5,16 mld zł i ponad 2,3 mld zł. Oznacza to wzrosty kolejno o 3,4% i 10,3% rok do roku.

Rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce to m.in. efekt licznych inwestycji – te w ubiegłym roku wyniosły ponad 100 mln zł. W 2018 r. Grupa przeznaczyła tę kwotę m.in. na otwarcia nowych punktów handlowych, repozycjonowanie cen oraz promocje dla klientów obu sieci. Działania te, wsparte dużą mobilizacją zarówno ze strony właścicieli sklepów, jak i pracowników Grupy, pozwalają nam znowu cieszyć się mocnym trendem wzrostowym.

Do ubiegłorocznych sukcesów można zaliczyć otwarcie 4 nowych supermarketów: w Gnieźnie i Kosakowie koło Gdyni, a także Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Te 2 ostatnie punkty powstały dzięki dołączeniu do Grupy Muszkieterów nowego przedsiębiorcy, którego supermarkety funkcjonowały dotychczas pod innym szyldem. Ponadto, mając na uwadze potrzeby i wygodę klientów, sieć przeprowadziła relokację dwóch marketów Intermarché – w Ostrowie Wielkopolskim oraz Mławie.

W 2018 r. sieć umocniła także swoją pozycję lidera w segmencie przymarketowych stacji paliw poprzez otwarcie trzech kolejnych obiektów – w Rawie Mazowieckiej, Koninie i Chodzieży. Kolejnym krokiem było dla sieci poszerzenie oferty o stacje do elektrycznego ładowania samochodów. W 2018 roku Grupa Muszkieterów otworzyła 3 stacje ładowania pojazdów elektrycznych Intermarché – w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie.

Już od kilku lat sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché prężnie się rozwija, odnotowując dwucyfrowe wzrosty. Rok 2018 także można zaliczyć do niezwykle pomyślnych. Sieć odnotowała obroty w wysokości powyżej 2,3 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o ponad 10%. Ponadto sieć sukcesywnie zwiększa swoje udziały w rynku DIY. Z danych GfK wynika, że ubiegłoroczne udziały sieci w tym rynku wynosiły blisko 11%.

W 2018 roku Bricomarché rozwinęło sieć punktów handlowych i otworzyło 9 nowych placówek. Oznacza to, że na koniec 2018 roku markety były dostępne dla klientów w 156 lokalizacjach. Kolejnym ubiegłorocznym sukcesem sieci Bricomarché było otwarcie czterech składów budowlanych. Na koniec 2018 roku na terenie naszego kraju funkcjonowało pięć takich obiektów. Natomiast już na początku 2019 roku sieć otworzyła ostatni z zaplanowanych sześciu magazynów.