Polska sieć supermarketów POLOmarket uruchomiła płatności bezgotówkowe BLIK. Od 26 czerwca br. we wszystkich sklepach POLOmarket za zakupy można płacić za pomocą smartfona i zainstalowanej na nim aplikacji jednego z 11 banków, które udostępniają BLIKA.
Od środy 26 czerwca br. we wszystkich sklepach z logo POLOmarket można zapłacić bezgotówkowo za pomocą BLIKA. Jest to polski system płatności mobilnych, który umożliwia użytkownikom smartfonów m.in. dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach, a także realizowanie przelewów natychmiastowych na numer telefonu. BLIK poszerza tym samym dotychczasowy wachlarz możliwości płatniczych w POLOmarkecie oraz umożliwia robienie zakupów bez portfela.
– Z naszych obserwacji wynika, że klienci coraz częściej wybierają formę płatności bezgotówkowej. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom rozszerzyliśmy metody dokonywania płatności o BLIKA. To jedna z nowocześniejszych i, co warte podkreślenia, bezpiecznych metod płacenia. Eliminuje ona konieczność noszenia ze sobą nie tylko gotówki, ale i karty płatniczej. Wystarczy smartfon i aplikacja mobilna banku, aby zapłacić za zakupy. Cała operacja jest bardzo wygodna i nie trwa dłużej niż kilka sekund – podkreśla Anita Tołysz, dyrektor administracji i compliance, pełnomocnik ds. bezpieczeństwa w sieci POLOmarket.