Black Friday w sklepach spożywczych. Czy inflacja zmieni nawyki konsumentów?

Detal/Hurt

Black Friday w sklepach spożywczych. Czy inflacja zmieni nawyki konsumentów?

21 listopada 2022

Marek Zachalski, analityk z Centrum Monitorowania Rynku, ocenia, że tegoroczny Black Friday, może być inny niż te w ubiegłych latach. Przez inflację i drożyznę na sklepowych półkach, konsumenci w większym stopniu mogą poszukiwać także promocji na żywność, która wcześniej nie była hitem wyprzedaży.

— Black Friday to wyczekiwane przez miliony konsumentów na Zachodzie święto handlu, w Polsce wydaje się ciągle rozwijać, choć nie można mu odmówić popularności. Wypadające na przełomie listopada i grudnia, naturalnie stało się celem nie tylko łowców promocji, ale przede wszystkim tych, którzy kwestii prezentów świątecznych nie chcą odkładać na ostatnią chwilę — wyjaśnia Marek Zachalski.

W tym czasie najpopularniejszym łupem łowców promocji są produkty z takich kategorii, jak: odzież, kosmetyki, książki, czy elektronika. Jednak zdaniem eksperta, w dobie galopującej inflacji,  tego typu artykuły mogą być pierwszymi, z których konsumenci będą rezygnować, żeby ciąć wydatki.

– Z drugiej strony, w poszukiwaniu oszczędności klienci częściej szukają promocji na produkty spożywcze, które w poprzednich latach były ignorowane w czasie Black Friday, więc skłonić ich to może do zainteresowania się ofertą sklepów spożywczych — mówi analityk CMR.

Źródło:  businessinsider.pl