Sieć Biedronka po raz trzeci wspierała organizację Narodowego Kongresu Żywieniowego. Jego tegoroczna edycja, przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia, była poświęcona osobom w starszym wieku. Wydarzenie odbyło się w dniach 26-27 stycznia br. na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Dla uczestników kongresu Biedronka przygotowała degustację produktów ze swojej oferty. Pierwszego dnia kongresu odbyły się wykłady oraz spotkania z wybitnymi ekspertami w dziedzinie dietetyki, medycyny i geriatrii. W ich trakcie zostały omówione takie tematy, jak: wpływ żywienia na kondycję zdrowotną i długowieczność, żywienie w określonych chorobach, interakcje żywności i suplementów diety z przyjmowanymi lekami oraz inne problemy związane ze starzeniem się. Zaprezentowana została także po raz pierwszy Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej dla osób w starszym wieku. Drugiego dnia miały miejsce debaty społeczne z udziałem przedstawicieli środowisk związanych z opieką nad ludźmi w starszym wieku.
Sieć Biedronka współpracuje z Instytutem Żywności i Żywienia od 2009 r. Obok partnerstwa przy Narodowym Kongresie Żywieniowym, w ramach działań z IŻŻ Biedronka udoskonala skład swych produktów, rozszerza ofertę artykułów spożywczych o szczególnych walorach żywieniowych, a także edukuje swoich pracowników i klientów w zakresie prawidłowego odżywiania. W asortymencie sieci dostępne są artykuły spożywcze, odpowiadające na potrzeby żywieniowe seniorów. W ramach ofert czasowych osoby starsze znajdą w sklepach także produkty ułatwiające im codzienne funkcjonowanie, m.in. akcesoria łazienkowe oraz urządzenia wspomagające dbanie o zdrowie, jak ciśnieniomierz czy poduszka masująca. Sieć angażuje się również w projekty społeczne, mające na celu aktywizację seniorów oraz zapewnienie im możliwości aktywnego spędzania czasu i dbania o zdrowie, takie jak np. organizowany z warszawskim Kinem Muranów cykl seansów filmowych „W dobrym towarzystwie: Muranów dla seniorów”.