„Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to konkurs, który po raz trzeci ogłosiła sieć Biedronka. Zwycięzcy konkursu mogą zdobyć 100 tys. zł, a ich książka zostanie wydana. Towarzyszyć temu będzie jej promocja. Konkurs rozpoczął się 9 lutego. Udział w konkursie mogą wziąć osoby pełnoletnie, których prace literackie lub graficzne nie były nigdy publikowane w druku lub wydawnictwach oznaczonych numerami ISBN lub ISSN, obywatele Polski również przebywający poza granicami kraju.
Konkurs jest wsparciem dla debiutujących pisarzy i ilustratorów. Tym sposobem również sieć chce zachęcić rodziców i dzieci do czytania. – Celem konkursu „Piórko 2017” jest stworzenie wartościowej książki dla dzieci, która trafi do jak największej liczby odbiorców – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. Relacji Zewnętrznych i CSR z Jeronimo Martins Polska.