Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zajęła 4. miejsce w rankingu „500 największych firm w Europie Środkowo – Wschodniej”, przygotowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” i firmę doradczą Deloitte. Spółka JMP, z liczbą ponad 55 tysięcy zatrudnionych, jest również szóstym największym pracodawcą regionu. Po raz kolejny uplasowała się także na pozycji lidera regionu wśród firm branży handlowej.
Dzięki uzyskanym w 2014 roku przychodom ze sprzedaży o wartości ponad 8,4 mld euro, firma Jeronimo Martins Polska zajęła 4. miejsce w rankingu „Europa 500”, awansując aż o cztery pozycje w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem. Mimo stagnacji sektora spożywczego, zrównoważona strategia rozwoju sieci Biedronka, liczącej na koniec ub.r. 2587 placówek w ponad tysiącu miejscowości
na terenie całej Polski, pozwoliła spółce zanotować w 2014 roku wzrost obrotów liczony w euro na poziomie ponad 9 proc. Wyniki te potwierdzają silną pozycję Jeronimo Martins Polska w Europie Środkowo-Wschodniej.
Właściciel sieci sklepów Biedronka ponownie uplasował się na pozycji lidera wśród sieci handlowych. Jest także jedynym reprezentantem branży handlowej, który znalazł się w pierwszej czterdziestce największych firm głównego zestawienia.
Tegoroczna lista „Europa 500” jest dziewiątą edycją rankingu prezentującego 500 przedsiębiorstw z regionu Europy Środkowo – Wschodniej, uporządkowanych według wielkości przychodów w 2014 r. W zestawieniu uwzględnionych zostało 828 spółek pochodzących z 19 krajów.
Ranking potwierdza silną pozycję Jeronimo Martins Polska w regionie Europy Środkowo – Wschodniej i w Polsce. Obecnie JMP jest drugą co do wielkości polską firmą według dziennika „Rzeczpospolita”. Spółka wspiera też polską gospodarkę. Tylko za 2014 r. firma zapłaciła podatki w wysokości ponad 478 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 275 mln zł, a za okres 2010-2014 na rzecz skarbu państwa odprowadziła zobowiązania podatkowe i publicznoprawne o wartości ponad 3,2 mld zł. Od początku obecności na polskim rynku Grupa JM zainwestowała tu ponad 11 mld zł. Sieć Biedronka, obecna na polskim rynku od 20 lat, posiada obecnie ponad 2600 sklepów, które są odwiedzane każdego dnia przez blisko 4 mln klientów.