Biedronka stawia na czyste środowisko

Aktualności

Biedronka stawia na czyste środowisko

18 czerwca 2015

Zakończyła się czwarta edycja akcji ekologicznej, której organizatorem jest sieć sklepów Biedronka oraz Kompania Piwowarska. Tegoroczna odbyła się pod hasłem „Postaw na czyste środowisko”. W jej ramach w sklepach Biedronka zebrano w sumie ponad 31 tys. opakowań – 17 tys. szklanych i 14 tys. puszek.

Każda dorosła osoba, która przyniosła w sobotę 23 maja do jednego z dwunastu wybranych sklepów sieci Biedronka 10 szklanych lub aluminiowych opakowań, dostała specjalnie przygotowaną na tę okazję szklankę z nadrukiem zachęcającym do dbania o środowisko. Łącznie rozdano ponad 3 tys. szklanek. Najbardziej aktywni byli klienci białostockich placówek – w czterech sklepach biorących udział w akcji zebrano ponad 9,5 tys. sztuk szklanych opakowań podlegających recyklingowi.
W zamian białostoccy klienci otrzymali blisko 1,7 tys. szklanek.

Była to już czwarta edycja akcji ekologicznej, którą sieć sklepów Biedronka organizuje wspólnie z Kompanią Piwowarską. Z roku na rok zainteresowanie nią rośnie – w ubiegłym roku dzięki zaangażowaniu klientów udało się zebrać blisko 13,5 ton opakowań. W zamian otrzymali oni sadzonki goździków – w sumie rozdanych zostało 13 tysięcy roślin. W dwóch pierwszych edycjach udało się zebrać ponad 17,5 tysiąca kilogramów szkła i 604 kilogramy aluminium.

To jedna z wielu aktywności na rzecz środowiska, w jaką angażuje się sieć sklepów Biedronka. Co ważne, firma w swoich placówkach na co dzień przeprowadza segregację generowanych odpadów, dzięki czemu w 2014 r. udało się odzyskać ponad 160 tys. ton makulatury oraz ponad 7,7 tys. ton folii.

Za proekologiczną działalność firma była wielokrotnie nagradzana, m.in. otrzymała wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju, Godło Eco Marka Najbardziej Przyjazna Środowisku 2014 w kategorii: sklep spożywczy.