Całkowita sprzedaż Biedronki w 2018 r. wzrosła o 5,6% do 11,7 mld euro. Pod koniec ubiegłego roku sieć liczyła 2,9 tys. sklepów. W 2019 r. planowana jest dalsza ekspansja oraz wejście w format mniejszych placówek.
W 2018 r. sprzedaż L4L w sklepach Biedronki wzrosła o 2,7%. Natomiast sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins zwiększyła się o 6,5% rok do roku osiągając poziom 17 337 mln euro.
Nakłady inwestycyjne grupy w ubiegłym roku wyniosły 658 mln euro, z czego dla samej Biedronki była to kwota 372 mln euro. W 2018 r. otworzono 122 sklepy, jednak wobec zamknięć części placówek sieć wzrosła netto o 77 sklepów. Powierzchnia sklepów wzrosła z 1,85 mln mkw. w 2017 r., do 1,93 mln mkw. w 2018 r.
Jeronimo Martins planuje dalszą ekspansję sieci Biedronka, Hebe, Pingo Doce i Ara. W tym calu zamierza zainwestować w 2019 r. 700-750 mln euro. W przypadku Biedronki zaplanowano około 100 otwarć, jednak netto sieć ma się powiększyć o 60 placówek. Zapowiedziano także otwarcia około 50 mniejszych sklepów.
Źródło: Business Insider