Biedronka publikuje wyniki sprzedażowe

Detal/Hurt

Biedronka publikuje wyniki sprzedażowe

03 sierpnia 2021

Sprzedaż sieci Biedronka w pierwszej połowie 2021 r. zwiększyła się o 9,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. (w euro wzrosła o 6,8%, osiągając 7 mld euro), w ujęciu like-for-like zaś o 7,7%.

Marżę EBITDA udało się utrzymać na stabilnym poziomie (8,9% w pierwszej połowie 2021 r. w porównaniu z 9,0% w analogicznym okresie w roku 2020) dzięki strategii rygorystycznej kontroli kosztów oraz zwiększeniu efektywności. Te działania skutecznie złagodziły skutki nowego podatku od sprzedaży wprowadzonego na początku roku.

Biedronka stale zwiększa udział produktów krajowych w ofercie. Uruchomiła platformę przeznaczoną do rejestracji nowych dostawców owoców i warzyw, na której do końca roku zdążyło się zarejestrować aż 500 nowych producentów.  Maksymalizacja komfortu klientów pozostaje centralnym punktem modelu biznesowego sieci, która poza dostępnością w postaci bliskich lokalizacji, oferuje konsumentom elastyczne godziny otwarcia sklepów (niektóre z nich działają 24 godziny na dobę).