W ramach promowania profilaktyki zdrowotnej i zdrowego trybu życia Biedronka przyłączyła się do kampanii „Oswoić raka“. Przekazanie części dochodu ze sprzedaży róż w ramach specjalnej akcji, przeprowadzonej w październiku ub.r., pozwoliło na uruchomienie portalu www.oswoicraka.pl.
Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat nowotworów i ich profilaktyki oraz wsparcie osób borykających się z problemami onkologicznymi. Inspiracją do jej stworzenia są dane epidemiologiczne, według których wzrasta zagrożenie chorobami cywlizacyjnymi, w tym nowotworami. Obecnie w Polsce udaje się wyleczyć z raka zaledwie ok. 40 proc. chorych. Przyczyną jest zwykle brak badań profilaktycznych i zbyt późne wykrycie nowotworu. Wiąże się to z niewielką wiedzą społeczną oraz lękiem przed badaniami i ich wynikami. Pomysłodawcą kampanii jest Polski Komitet Zwalczania Raka, a partnerem Fundacja Przyjaciółka.
– Rak w świadomości społecznej pozostaje „chorobą tabu”, o której nie chcemy i nie umiemy rozmawiać. Wciąż brzmi jak fatum. Jednak nowotwór rozwija się wiele lat, dlatego mamy dużo czasu, by zauważyć w naszym organizmie zmiany, których wcześniej nie było: szybko wykryta zmiana jest wyleczalna w ponad 90% – mówi prof. Zbigniew Wronkowski, prezes Polskiego Komitetu Zwalczania Raka.