Biedronka ponownie znalazła się w gronie najsilniejszych marek w Polsce. Podobnie jak w latach ubiegłych, została wyróżniona w konkursie Superbrands w kategorii „Sieci sklepów spożywczo-przemysłowych” oraz zyskała uznanie konsumentów w kategorii „Created in Poland”.
Celem konkursu Superbrands jest nagradzanie i promowanie najsilniejszych marek na poszczególnych rynkach lokalnych. Nagrody przyznawane są firmom i instytucjom, które w zaangażowany sposób budują silną pozycję marki, zarówno w wymiarze gospodarczym, jak i emocjonalnym. Pomysłodawcą konkursu jest światowa organizacja Superbrands Ltd.
W tegorocznej, dziewiątej edycji plebiscytu na liście ocenianych marek znalazło się ponad 2 500 brandów w 110 kategoriach produktów i usług, które przeszły dwuetapowy Proces Certyfikacji. W pierwszym, przeprowadzonym we wrześniu 2014 roku, to konsumenci oceniali znajomość marek. Ponad 15 000 respondentów zdecydowało, czy poleciłoby je innym osobom oraz odpowiedziało na pytanie dotyczące roli, jaką w ich życiu odgrywa dana marka. Natomiast w drugim etapie oceny dokonali specjaliści z zakresu marketingu, komunikacji i brandingu – eksperci Rady Marek Superbrands.
Sieć sklepów Biedronka została laureatem w kategorii „Sieci sklepów spożywczo-przemysłowych” oraz zdobyła tytuł „Created in Poland”, który przyznawany jest markom stworzonym w Polsce.
Gala wręczenia nagród odbyła się 20 maja br. w Warszawie. Nagrodę w imieniu firmy odebrała Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych
i CSR w Jeronimo Martins Polska.
Biedronka jest obecnie jedną z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawanych polskich marek. Jej siła wynika przede wszystkim z zaufania, jakim darzą ją konsumenci. Każdego dnia sklepy Biedronka odwiedza blisko 4 mln klientów. Ponad 76 proc. Polaków przynajmniej raz w miesiącu robi zakupy w Biedronce, a dla 49 proc. gospodarstw domowych Biedronka jest głównym miejscem zakupów.