Biedronka planuje otwarcie 100 sklepów w 2021 roku

Detal/Hurt

Biedronka planuje otwarcie 100 sklepów w 2021 roku

W minionym roku sieć Biedronka utrzymała stabilne tempo wzrostu i zanotowała 10,4% wzrost sprzedaży w PLN (+6,7% w EUR). Sieć zapowiada 100 nowych placówek w 2021 roku.

Grupa Jeronimo Martins zaprezentowała swoje wyniki finansowe za miniony rok. W 2020 roku łączne przychody ze sprzedaży całej Grupy Jeronimo Martins wzrosły o 3,5% do 19,3 mld EUR, przy wzroście LFL (porównanie wyników sklepów działających nieprzerwanie przez 12 miesięcy) również o 3,5%. Wartość sprzedaży Biedronki, która pozostaje najważniejszą marką Grupy, wyniosła w 2020 roku 13,5 mld EUR, czyli 59,8 mld PLN, osiągając dwucyfrowy wzrost rok do roku liczony w złotówkach – o 10,4%. Licząc tylko placówki sieci, które funkcjonowały przez pełne 12 miesięcy 2020 roku, wzrost ten osiągnął poziom 7,1% (wskaźnik LFL). Wzrosła też EBITDA Biedronki – o 9,3% liczona w PLN. Biedronka kontynuowała również plan inwestycji w rozwój sieci, która na koniec roku obejmowała 3115 sklepów. Otwartych zostało 129 nowych sklepów oraz 267 zostało wyremontowanych. W ponad 1100 sklepach sieci działa teraz 3750 kas samoobsługowych.

– Sprostaliśmy trudnym okolicznościom, świadomi naszej biznesowej i społecznej roli oraz niezachwiani w naszej misji dostarczania klientom najwyższej jakości produktów w niskich cenach. Byliśmy tak blisko naszych klientów, pracowników i dostawców – zwłaszcza drobnych producentów dostarczających produkty pierwszej potrzeby – jak jeszcze nigdy wcześniej. W 2021 rok wchodzimy ze wzmocnionym przekonaniem, że należące do Grupy Jeronimo Martins sieci umieją szybko i skutecznie reagować na wyzwania związane z pandemią – podsumowuje rok Pedro Soares Dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.

2020 rok był bogaty w wydarzenia dla sieci. Wydłużono godziny pracy w ramach Akcji24 w najbardziej kluczowych momentach roku, np. przed Wielkanocą. Uruchomiono dostawy zakupów do domu we współpracy z partnerem logistycznym Glovo (na koniec roku z tej usługi mogli korzystać mieszkańcy 28 największych miast Polski). W kwietniu ubiegłego roku Biedronka zainicjowała program „Czas na wspieranie małych producentów”, dzięki któremu ponad 200 produktów od ok. 140 mniejszych lokalnych producentów weszło do oferty Biedronki. Na koniec roku Biedronka osiągnęła udziały w rynku na poziomie 25,7% i był to wzrost o 1,6 p. p. względem roku poprzedniego. W ramach obchodów 25-lecia działalności na polskim rynku, sieć Biedronka podjęła szereg inicjatyw: . utworzyła stanowisko Rzecznika Klienta, uruchomiono Fundację Biedronki, której głównym celem jest walka z ubóstwem, samotnością i wykluczeniem społecznym seniorów w Polsce, sieć wydała również swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju – „Codziennie Odpowiedzialni”. Sieć Biedronka w minionym roku zwiększyła również o 400 liczbę placówek, które przekazują pełnowartościową żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia do Organizacji Pożytku Publicznego.

Plany na 2021 rok zakładają około 100 otwarć netto nowych placówek Biedronki, z czego 50% stanowić mają sklepy w mniejszym formacie, a 250-300 kolejnych zostanie zmodernizowanych do najwyższych standardów obowiązujących w ramach sieci z uwzględnieniem rozwiązań proekologicznych.