Biedronka największym polskim brandem w rankingu Brand Finance Europe 500

Detal/Hurt

Biedronka największym polskim brandem w rankingu Brand Finance Europe 500

09 sierpnia 2021

Tylko pięć polskich marek znalazło się wśród 500 najbardziej wartościowych brandów w Europie. Według Raportu Brand Finance Europe 500 Biedronka znajduje się na 272. pozycji, zostawiając w tyle m.in. takie polskie marki jak PKO BP czy PKN Orlen.

Raport obejmuje pięćset europejskich marek o najwyższej wartości. W zestawieniu dominują firmy z Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, region Europy Środkowo-Wschodniej jest gorzej notowany. W rankingu znalazło się tylko pięć podmiotów z Polski, z czego trzy to spółki Skarbu Państwa. Według Konrada Jagodzińskiego z Brand Finance za tak niewielką liczbę krajowych marek w rankingu odpowiada brak inwestycji w międzynarodowy marketing i ograniczanie się do działania na polskim rynku.

Wśród polskich firm na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, warta 1,7 mld euro, która w rankingu europejskim uplasowała się na 272. miejscu – 13 pozycji wyżej niż w ubiegłym roku. Na drugim miejscu znalazł się PKO Bank Polski, polskie podium zamyka PZU.
– W zestawieniu 500 najbardziej wartościowych marek na kontynencie dominują największe gospodarki europejskie. Niestety Europa Środkowa i Wschodnia wypada dosyć blado, mamy tylko 22 marki z regionu, w tym aż 15 z Rosji ­- mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance.

– Wartość marek z Polski plasuje się tak naprawdę między 1 a 2 mld euro. To mimo wszystko jest dosyć duża kwota, inaczej nie znalazłyby się w tym rankingu. Natomiast w porównaniu z najbardziej wartościową w zestawieniu marką Mercedes, wartą prawie 50 mld euro, to już nie brzmi tak imponująco – wskazuje K. Jagodziński

Źródło:  buisnessinsider.pl