Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, po raz kolejny była obecna na Kongresie Regionów w Świdnicy. Goście Kongresu i mieszkańcy Świdnicy mogli odwiedzić stoisko sieci Biedronka oraz obejrzeć specjalną wystawę poświęconą działalności sieci w zakresie odpowiedzialności społecznej.
Tegoroczny Kongres Regionów w Świdnicy odbył się w dniach 10-12 czerwca br. pod hasłem „Przywództwo, odpowiedzialność, kreatywność. Nowa rola władz samorządowych” i jak co roku był okazją do spotkania przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, ludzi nauki, biznesu i przedstawicieli organizacji pozarządowych z całego kraju, poświęconego najistotniejszym kwestiom funkcjonowania miast, gmin, powiatów i województw. Gościem specjalnym V Kongresu Regionów był Rudolph Giuliani, legendarny burmistrz Nowego Jorku.
W trakcie trzech dni kongresowych odbyło się kilkadziesiąt paneli dyskusyjnych i sesji plenarnych poświęconych problemom, z którymi na co dzień borykają się samorządowcy. Również przedstawiciel Jeronimo Martins Polska – Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, brał udział w Sesji Plenarnej trzeciego dnia Kongresu pt. „Zagraniczni inwestorzy, rodzimi przedsiębiorcy, lokalne władze, czyli siły napędowe rozwoju regionów”.
Jeronimo Martins Polska zaznaczył swoją obecność w Świdnicy poprzez specjalne stoisko na Rynku Starego Miasta, na którym są prezentowane produkty sieci sklepów Biedronka oraz wystawę poświęconą działalności sieci w zakresie odpowiedzialnego biznesu, z uwzględnieniem aktywności w Regionie Świdnickim, a także zaangażowaniu w rozwój polskiej gospodarki i lokalnych społeczności.
Kongres Regionów w Świdnicy był jedną z okazji do pokazania zaangażowania JMP w konkretne działania na rzecz rozwoju regionów. W trakcie 19 lat obecności w Polsce JMP znacząco przyczyniło się do rozwoju polskiej gospodarki oraz rozwoju infrastruktury regionów i wzmocnienia lokalnych rynków pracy. Od początku działalności JMP zainwestowało w Polsce ponad 10 mld zł, dzięki którym sieć sklepów Biedronka liczy obecnie ponad 2400 placówek. Nakłady inwestycyjne w sieci sklepów Biedronka w całym 2014 roku są planowane na poziomie ok. 2,1 mld zł. Sieć podtrzymuje plany rozwoju, zakładające osiągnięcie liczby 3000 placówek do 2015 roku. JMP jest także największym prywatnym pracodawcą w Polsce – zatrudnia prawie 50 tysięcy osób, a każdego roku tworzy kolejne tysiące nowych miejsc pracy. Dzięki równomiernej obecności w kraju, nie tylko poprzez zlokalizowane w blisko 900 miejscowościach sklepy, ale także poprzez obecność w 13 regionach kraju centrów dystrybucyjnych i Biur Regionów, JMP ściśle współpracuje z lokalnymi władzami i samorządami i wspólnie z nimi realizuje liczne projekty, również te na rzecz lokalnych społeczności. Także lokalizacja poszczególnych centrów jest często wynikiem owocnej współpracy z samorządowcami, zaś same centra dystrybucyjne, stają się ważnym czynnikiem rozwoju infrastruktury regionów, w których funkcjonują oraz stanowią istotne wzmocnienie dla lokalnego rynku pracy.