Biedronka edukuje w zakresie zdrowego żywienia

Aktualności

Biedronka edukuje w zakresie zdrowego żywienia

Od 7 kwietnia br. w ramach oferty „Wiesz, co jesz” w sklepach Biedronka dostępny jest bogaty wybór artykułów spożywczych o szczególnych walorach prozdrowotnych. Klienci mogą nabyć m.in. produkty wysokobłonnikowe, bezglutenowe, napoje sojowe, kiełki. W dedykowanym folderze znaleźć będzie można cenne porady ekspertów Instytutu Żywności i Żywienia oraz przepisy kulinarne na zdrowe potrawy. Oferta „Wiesz, co jesz” i dedykowany jej folder zostały przygotowane z Instytutem Żywności i Żywienia, z którym Biedronka w marcu br. podpisała umowę o współpracy w obszarze edukacji konsumentów w zakresie zasad właściwego żywienia oraz prawidłowej diety. Sieć, wraz z ekspertami Instytutu, specjalnie dla klientów zaprezentowała propozycje grup produktów na zdrowe i pożywne posiłki. Podstawą zbilansowanej dziennej diety jest odpowiednie dobieranie składników posiłku. Sieć Biedronka jest jedyną siecią handlową w Polsce, która w ofercie produktów sygnowanych własnym logo posiada produkty bezglutenowe, opatrzone znakiem Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. W aktualnej ofercie dostępne będą m.in. bezglutenowe makarony i batony owocowe. Mając na uwadze fakt, że w Polsce w szybkim tempie przybywa osób ze szczególnymi potrzebami żywieniowymi, firma planuje poszerzać asortyment dedykowanych dla nich produktów.

Wraz ze swoimi partnerami handlowymi Biedronka od wielu lat podejmuje działania, mające na celu doskonalenie jakości artykułów spożywczych oraz zmianę ich składu tak, aby były jeszcze bardziej korzystne dla zdrowia. Regularnie zmniejszana jest zawartość soli, tłuszczów oraz cukrów prostych w oferowanych produktach. Z wielu wyeliminowane zostały tłuszcze typu „trans” i dodatki E, przy jednoczesnym zachowaniu ich istotnych właściwości, takich jak doskonały smak. W 2014 r. udało się zmniejszyć w produktach ilość substancji, których w Polsce spożywa się za dużo, w efekcie ograniczając wprowadzenie na rynek 261 ton tłuszczu, 122 ton cukru i 39 ton soli. Aby dokonywać dobrych wyborów żywieniowych, warto czytać informacje na etykietach. Biedronka już po raz kolejny zorganizowała z Instytutem Żywności i Żywienia ogólnopolską akcję „Czytaj etykiety!”. Eksperci z Instytutu, dietetycy z wieloletnim stażem i doświadczeniem, obiektywni w poradach, pomagali w wybranych sklepach Biedronka w dużych i małych miastach rozszyfrować znakowanie etykiet oraz odpowiadali na pytania związane z prawidłowymi zasadami żywienia.