Najczęściej pojawiającą się w mediach marką sieci handlowych jest Biedronka, wyprzedzając Tesco i Carrefour, wynika z tegorocznej edycji rankingu Top Marka opublikowanego przez miesięcznik Press przy współpracy z Press-Service Monitoring Mediów.
„Ranking potwierdza, że działalność sieci handlowych cieszy się dużym zainteresowaniem polskich mediów. W okresie od lipca 2013 do czerwca 2014 na temat 10 najpopularniejszych marek sieci handlowych ukazało się łącznie blisko 20 tys. publikacji prasowych” – czytamy w materiale.
Biedronka, lider tegorocznego rankingu, pojawiła się w tym okresie w ponad 5 tys. publikacjach prasowych i blisko 20 tys. internetowych. Marki Tesco, która uplasowała się na drugiej pozycji, dotyczyło w tym samym okresie blisko 3,5 tys. publikacji. Według twórców rankingu medialna popularność Biedronki to m.in. efekt wprowadzanego w ub. roku systemu płatności mobilnych i testów płatności kartami.
„Sieciom handlowym opłaca się inwestować w profesjonalną komunikację. Ekwiwalent reklamowy, czyli szacunkowa kwota potrzebna do zakupu powierzchni reklamowej odpowiadającej artykułom analizowanym w rankingu, w przypadku Biedronki wyniósł 203,4 mln zł, Tesco – 160,3 mln zł a trzeciej w zestawieniu marki Carrefour – 77,02 mln zł” – wyliczono.
W tegorocznym badaniu analizą objęto ponad 315 tys. publikacji prasowych oraz prawie 1,2 mln materiałów z Internetu, które ukazały się od 1 lipca 2013 roku do 30 czerwca 2014 roku. W badaniu uwzględniono publikacje dotyczące takich branż jak: motoryzacja, energetyka, telewizja, stacje paliw, banki, telekomunikacja, sieci handlowe, ubezpieczenia, radio oraz artykuły spożywcze. Ranking Top Marka publikowany jest od 2008 roku.
Źródło: ISBnews