IV Narodowy Kongres Żywieniowy Instytutu Żywności i Żywienia, organizowany w dniach 25-26 stycznia br., jest okazją do zaprezentowania zmodyfikowanej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej dzieci i młodzieży. Pierwszego dnia odbędą się wykłady eksperckie, a drugiego praktyczne debaty dla szkół i rodzin. Biedronka jest partnerem kongresu IŻŻ od samego początku jego istnienia.
– Efekty współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia są widoczne na półkach sklepów Biedronka. Stosując się do zaleceń IŻŻ, konsekwentnie udoskonalamy skład naszych produktów. Od 2014 r. zapobiegliśmy wprowadzeniu na rynek 188 ton soli, 670 ton cukru oraz 1708 ton tłuszczu. Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, w naszej strategii reformulacji istotną rolę odgrywają produkty chętnie i często jedzone przez dzieci – mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka.