W ostatnich tygodniach Sieć PSH Nasz Sklep, Livio oraz Rabat Detal kooperujące w ramach Grupy Kapitałowej Specjał podjęły szereg działań prewencyjnych i edukacyjnych skierowanych do franczyzobiorców, pracowników i klientów sieci.
Rekomendacja Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz WHO w związku z zagrożeniem epidemiologicznym wywołanym przez koronowirusa stała się dla GK Specjał priorytetem. Pracownicy sklepów otrzymali pakiet niezbędnych materiałów oraz informacji dotyczących procedur sanitarnych. Regularnie wprowadzane są działania mające na celu ochronę kadry oraz klientów m.in.: odkażane są kasy, taśmy kasowe, wózki, terminale płatnicze, koszyki, klamki, poręcze, terminale – czyli wszystkie miejsca szczególnie i często dotykane.
Wprowadzona działania informacyjne w sklepach, m.in. plakaty oraz ulotki informacyjne dot. procedur bezpieczeństwa, a pracownicy sklepów zwracają klientom uwagę na właściwe zachowanie. Na terenie sklepów dostępne są również jednorazowe rękawiczki, klientów zachęca się również do płatności bezgotówkowych. Dodatkowo GK Specjał wprowadziła specjalną, dostępną również dla franczyzobiorców grupy, usługę dezynfekcji oraz ozonowania sklepów, która realizowana jest przez Ochronę Specjał.
Zdarzają się również sytuacje, w których nieodpowiedzialne zachowanie kończy się interwencją policji i wnioskiem o odszkodowanie. 5 kwietnia taka sytuacja miała miejsce w jednym ze sklepów Delikatesy Premium Nasz Sklep. Ochrona Specjał zatrzymała mężczyznę , który nie zapłacił za zakupy – mężczyzna twierdził że jest zarażony koronawirusem. Załoga opuściła sklep, policjanci wyposażeni w odpowiednie środki bezpieczeństwa zatrzymali mężczyznę na miejscu, który, jak się okazało, nie miał żadnych objawów i nie był zakażony, a dodatkowo pozostawał pod wpływem alkoholu. Sieć wystąpiła o odszkodowanie od zatrzymanego.