Beiersdorf ze wzrostem sprzedaży

Aktualności

Beiersdorf ze wzrostem sprzedaży

13 kwietnia 2015

W ostatnim roku finansowym Grupa Beiersdorf (BDF), właściciel marki NIVEA, zanotowała wzrost sprzedaży i dochodów.  Plany na rok 2015 również są ambitne, a rokowania pozostają optymistyczne.

Grupa Beiersdorf dzięki produkcji popularnych na całym świecie kosmetyków osiągnęła w 2014 r. organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 4,7%. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 2,3% – z 6,141 mld € do 6,285 mld €. Wynik z działalności operacyjnej Grupy BDF wzrósł w ostatnim roku z 814 mln € do 861 mln €. EBIT wzrósł z 13,2% w poprzednim roku do 13,7%.

 – Grupa Beiersdorf zakończyła rok 2014 z sukcesem. Udało nam się osiągnąć dalszy wzrost sprzedaży i dochodów. Korzystne notowania są możliwe dzięki przejrzystej i systematycznie realizowanej strategii biznesowej. Osiągnęliśmy taki poziom stabilności, który pozwala nam oczekiwać dalszego wzrostu, mimo trudniejszych warunków politycznych i gospodarczych. Spoglądamy zatem z wyważonym optymizmem na rok 2015 – powiedział Stefan F. Heidenreich, Dyrektor Generalny Grupy Beiersdorf.

Grupa Beiersdorf zanotowała wzrost sprzedaży we wszystkich regionach. W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła o 1,6%, zaś w Europie Wschodniej wzrost sprzedaży sięgnął 3,6%. Przewidywany wzrost sprzedaży Grupy BDF w 2015 roku oscyluje w granicach 3-5%.

Najchętniej wybieraną marką z portfela Beiersdorf jest nieustannie NIVEA. W zeszłym roku marka postawiła na nowości, które w Polsce uzyskały świetne wyniki. Najszybciej rosnącym okazał się segment żeli pod prysznic. W Polsce zanotował wzrost na poziomie 2,7%, a sama NIVEA 4,3%, co dało jej aż 18,1% udziału w całej kategorii.

– Pierwsze miejsce w kategorii żeli pod prysznic możemy zawdzięczać m.in. wprowadzeniu na rynek NIVEA Creme Care, żelu o składzie oraz zapachu klasycznego kremu NIVEA. Był to dla nas bardzo ważny ruch, ponieważ nasz flagowy produkt podaliśmy konsumentom w zupełnie nowej formie. Tym bardziej cieszymy się, że reakcje, w tym wyniki sprzedaży, są tak satysfakcjonujące – tłumaczy Anita Szajek-Żurczak, PR Manager NIVEA Polska.