Beiersdorf kontynuuje dobrą passę

Aktualności

Beiersdorf kontynuuje dobrą passę

01 marca 2016

Wzrost sprzedaży Grupy w ujęciu organicznym na poziomie 3,0% (wzrost nominalny na poziomie 6,4%). Marża EBIT osiągnęła nowy, rekordowy poziom 14,4%. Prognoza na 2016 r. – wzrost sprzedaży powyżej poziomu rynkowego.

Beiersdorf kontynuował rentowny rozwój w 2015 roku. W trudnych warunkach rynkowych Beiersdorf zanotował wzrost zarówno sprzedaży, jak i zysków na poziomie 3,0% w ujęciu organicznym. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 6,4% z 6,285 miliardów euro do 6,686 miliardów euro. Kanał konsumencki (Consumer Business Segment) osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 3,6%, podczas gdy tesa zwiększyła sprzedaż o 0,4%. Marża EBIT wzrosła do 14,4% z 13,7% w zeszłym roku.

– 2015 był udanym rokiem dla Beiersdorf. Raz jeszcze udało nam się zwiększyć sprzedaż oraz zyski. Zwiększył się nasz udział we właściwych rynkach oraz udało się jeszcze bardziej poprawić naszą konkurencyjność i efektywność. Nasze wyniki w 2015 r. jasno pokazują, że Beiersdorf stał się bardziej odporny i że dalej podążamy drogą zrównoważonego i rentownego rozwoju nawet przy trudnych warunkach ekonomicznych. Jest to solidna podstawa do tego, by osiągnąć dalszy sukces w 2016 r. – powiedział Stefan F. Heidenreich, CEO Beiersdorf AG.

Kanał konsumencki 

W 2015 r. kanał konsumencki (Consumer Business Segment) kontynuował znaczący wzrost notowany w ubiegłych latach przy wzroście sprzedaży na poziomie 3,6% w ujęciu organicznym. Po zanotowaniu wzrostu sprzedaży na poziomie 1,6% w pierwszym półroczu 2015 r., kanał konsumencki osiągnął wyjątkowo dobre wyniki w drugim półroczu, odnotowując wzrost na poziomie 5,7%. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 6,5% z 5,209 miliardów euro w ubiegłym roku do 5,546 miliardów euro. NIVEA zwiększyła sprzedaż o 4,5%.

Beiersdorf osiągnął wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w każdym regionie.

Beiersdorf wzmocnił swoją pozycję na rynku europejskim, osiągając wzrost sprzedaży na poziomie 1,3%.

W Europie Zachodniej sprzedaż nieznacznie spadła o 0,3% w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 7,9% dzięki dobrym wynikom w Rosji.

Znaczący wzrost sprzedaży na poziomie 8,4% zanotowano w obu Amerykach. Ponownie szczególnie dobre wyniki zanotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie osiągnięto wzrost sprzedaży na poziomie 10,9%. Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła o 3,9% w stosunku do ubiegłego roku.

W regionie Afryki/Azji/Australii sprzedaż wzrosła o 4,8% dzięki ciągłej stabilizacji sprzedaży w Chinach oraz dynamicznym wynikom w Japonii i Indiach.

Prognoza na 2016 r.

Beiersdorf przewiduje, że kanał konsumencki w 2016 r. osiągnie wyniki wyższe od wyników rynkowych przy wzroście sprzedaży na poziomie 3-4%. Marża EBIT z działalności operacyjnej może być nieznacznie wyższa niż w zeszłym roku.

Przewidujemy, że tesa osiągnie wzrost sprzedaży o 2-4%, a marża EBIT z działalności operacyjnej będzie na poziomie podobnym jak w ubiegłym roku.

Opierając się na prognozach dla tych dwóch segmentów biznesowych, Beiersdorf przewiduje, że sprzedaż Grupy wzrośnie o 3-4% w 2016 r., a marża EBIT z działalności operacyjnej lekko wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem.