Bakalland świętuje jubileusz 25-lecia

Aktualności

Bakalland świętuje jubileusz 25-lecia

22 listopada 2016

W roku 2016 Bakalland obchodzi 25-lecie swojej działalności. Spółka, powstała w atmosferze wolności gospodarczej wczesnych lat 90-tych, odnosi sukcesy w Polsce i poza granicami kraju. Produkty obecnej Grupy Kapitałowej Bakalland, która jest także właścicielem marki Delecta, goszczą na stołach jako składnik wypieków, deserów, a także w charakterze przekąsek.

Początki marki Bakalland sięgają 1991 roku, kiedy trzej przyjaciele ze studiów, wśród których był Marian Owerko – obecny Przewodniczący Rady Nadzorczej, założyli firmę Uno Tradex. W jednym miejscu znajdował się zarówno magazyn, jak i odbywała się cała produkcja. Firma zajmowała się wtedy głównie handlem świeżymi owocami i warzywami. W 1993 roku bakalie pod marką UNO pojawiły się w sieci sklepów Społem oraz Globi. Kolejne lata przyniosły dalszy rozwój organiczny oraz połączenie z firmą Fresco. Nastąpił dynamiczny wzrost portfolio produktów, co pozwoliło w roku 2000 osiągnąć sprzedaż w wysokości 60 mln złotych.

W 2001 roku firma postawiła na markę Bakalland, co okazało się strategicznie bardzo dobrym posunięciem. Kampanie reklamowe pozwoliły jej na dynamiczny wzrost udziałów rynkowych. W roku 2006 Spółka zmieniła nazwę na Bakalland i z sukcesem zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Kolejny rok przyniósł zmianę lokalizacji siedziby, która od tego czasu znajduje się w Warszawie.

Rok 2014 był przełomowym w rozwoju Grupy Kapitałowej Bakalland. Została wówczas dokonana akwizycja spółki Delecta, która w roku następnym została zintegrowana ze spółką Bakalland. W okresie od 2014 roku zrealizowano gruntowne zmiany wizerunkowe w marce Bakalland, wprowadzono do oferty szereg nowych produktów, pochodzących z najlepszych światowych plantacji. W kolejnym roku do Grupy Kapitałowej Bakalland dołączyła Delecta – producent mieszanek do ciast, słodkich deserów oraz kawy zbożowej Anatol. W 2015 roku dokonano rewitalizacji marki Delecta. Prezesem Zarządu Spółki od 2014 roku jest Marek Moczulski.

W 1991 roku powstała firma, którą możemy nazywać ikoną polskiej przedsiębiorczości. Zrodziła się z pasji, zaangażowania i zamiłowania do wysokiej jakości, stając się niekwestionowanym liderem w swojej branży. Z szacunkiem patrzymy w przeszłość, bowiem oprócz ćwierćwiecza Bakallandu mamy także 200-letnią historię zakładu produkcyjnego we Włocławku, gdzie powstają produkty marki Delecta. Z dużymi ambicjami myślimy jednak o nadchodzących latach. Wraz z zaangażowanym zespołem nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem, by zapewniać wyszukaną przyjemność z jedzenia, a także inspiracje do zdrowego i pełnego pasji życia – powiedział Marek Moczulski, Prezes Zarządu.

Obecnie Grupa Kapitałowa Bakalland generuje obroty w wysokości ponad 500 mln zł rocznie. Grupę Kapitałową Bakalland tworzą główne marki Bakalland i Delecta, które wytwarzają swoje produkty na terenie Polski w fabrykach zlokalizowanych w Janowie Podlaskim, Włocławku, Łodzi i Osinie.

Produkty marek z portfolio Grupy dostępne są w Polsce oraz na wielu rynkach europejskich, a także zdobywają uznanie na innych kontynentach.

BAKALLAND posiada w ofercie suszone owoce i orzechy, a także bakalie przekąskowe, popcorny oraz masy do ciast. Natomiast pod marką BAKALLAND BA! sprzedawane są batony zbożowo-bakaliowe, musli chrupiące oraz owsianki instant z bakaliami.

DELECTA – producent mieszanek do wypieku ciast, deserów tradycyjnych oraz deserów instant. Rdzeniem portfela produktowego są desery i szeroko rozumiane produkty do pieczenia. Odgrywa czołową rolę na rynku mieszanek ciast i przypraw do ciast, deserów i kawy zbożowej Anatol.