Branża HoReCa jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie. Firma Comarch, w ramach rodziny systemów wspierających sprzedaż Comarch SFA, stworzyła pierwszą aplikację Comarch SFA HoReCa, która odpowiada na specyficzne wymagania tej branży.
Dzięki nowoczesnej aplikacji mobilnej Comarch SFA Mobile Sales Force pracownicy terenowi mogą stać się ekspertami dysponującymi wiedzą sommelierską czy specjalistami ds. ekskluzywnych alkoholi. Bez konieczności przechodzenia specjalistycznych kursów będą w stanie opowiedzieć o wybranym produkcie, opisać jego charakter, pochodzenie czy sposób leżakowania oraz dobrać pasujące do niego potrawy.
Z poziomu aplikacji dostępny jest kreator karty menu (np. win czy drinków), dzięki któremu po uzgodnieniu dedykowanej dla danego lokalu oferty, dostosowanej do serwowanych w nim posiłków, istnieje możliwość skomponowania i zamówienia spersonalizowanego menu.
Stawiając na kompleksowość usług, rozwiązanie wspiera różne kanały obsługi klienta, w tym również pracowników Centrum Obsługi Klienta, którym dedykowana została aplikacja Comarch SFA Online Sales Support – Call Center. Aplikacja wspiera działania sprzedażowe przez dostęp do schematów rozmów, kampanii marketingowych oraz dedykowanych promocji i ofert specjalnych. Dzięki integracji z systemem mobilnym, pracownicy call center mają pełną wiedzę o kliencie, dostęp do historii współpracy oraz możliwość umawiania wizyt doradców mobilnych. Wykorzystanie dwóch aplikacji (Comarch SFA Mobile Sales Force oraz Comarch SFA Online Sales Support) powoduje zaistnienie efektu synergii, dzięki któremu zmienia się charakter pracy pracownika terenowego, odwiedzającego punkty sprzedaży. Żmudny proces generowania zamówień może zostać przeniesiony na pracownika call center. W ten sposób przedstawiciel handlowy będzie mógł się skupić na badaniach merchandisingowych, zarządzaniu materiałami POSM, a także działaniach poprawiających spłacanie należności.
Kolejnym atutem aplikacji jest integracja z Comarch Beacon, co ma szczególne zastosowanie w branży HoReCa, gdyż umożliwia zaproszenie klientów do lokalu, dodatkowo zachęcając ich poprzez wysyłanie informacji o zbliżających się eventach czy możliwości skorzystania z ofert specjalnych, budowanie zaangażowania oraz zbieranie cennych informacji o konsumentach czy też tworzenie rozmaitych konkursów. Beacony również doskonale sprawdzą się jako element zarządzania materiałami POS rejestrując chociażby temperaturę, w jakiej przechowywane są, a następnie serwowane klientom, wina czy inne alkohole.